آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

هراس حکومت بحرین از مراسم عاشورا به روایت یک موسسه چند ملیتی

یک موسسه بین المللی با انتشار گزارشی گفته که حکومت بحرین از برگزاری مراسم عاشورا احساس خطر می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ موسسه چند ملیتی(ACLED) تصریح کرد: حکومت بحرین فعالیت‌های دینی شیعیان به ویژه مراسم روز عاشورا را سرکوب کرده و به بهانه انتشار ویروس کرونا، شرایط سختی را برای برگزاری این مراسم قرار داد.

در گزارش موسسه (ACLED) آمده است: مقامات بحرینی حتی برای فروش پلاکاردهای مربوط به روز عاشورا محدودیت قائل شدند و اسناد از بین بردن 35 پلاکارد عاشورایی موجود است.

در این گزارش همچنین به محدود شدن حضور عزاداران به مکان‌های عبادی، حمله به حسینیه‌ها و سرکوب شهروندان و عالمان دینی اشاره شده است.

این موسسه افزود: 42 درصد از موارد سرکوبی که مستند شده، در بازه زمانی بین ماه‌های ژانویه و اکتبر سال 2021 اتفاق افتاده است که این امر به ادامه سرکوب شهروندان به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز عاشورا در سال 2020 اشاره دارد.

این گزارش همچنین به انتقال عملیات سرکوب به داخل زندان‌ها اشاره کرده و تاکید می‌کند، مقامات بحرینی، زندانیان سیاسی را از بزرگداشت مراسم عاشورا منع کرده و کسانی را که در برخورداری از حق خود در این باره، مخالف دستورات عمل کنند، مجازات می‌کنند.

این موسسه آمریکایی همچنین تاکیدکرد: 26 درصد از موارد سرکوب در بحرین، علیه زندانیان سیاسی و رهبران دینی انجام می‌شود.

موسسه آمریکایی (ACLED) یک موسسه غیردولتی است که از وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه هلند، وزارت خارجه آلمان، دانشگاه تگزاس در آستین و موسسه بین‌المللی مهاجرت کمک مالی می‌گیرد.

این موسسه به جمع‌آوری اطلاعات و بیانات درگیری‌های مسلحانه و پوشش درگیری‌ها و حوادث خشونت‌بار در 200 کشور جهان اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا