آمریکااخبارجهانجهان اسلام

آغاز به کار نخستین شهردار مسلمان دیربورن آمریکا با سوگند به قرآن

“عبدالله حمود” نخستین شهردار مسلمان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا کار خود را با سوگند به قرآن کریم آغاز کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ او با قرار دادن دست خود بر روی یک قرآن خانوادگی، به عنوان اولین شهردار مسلمان دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا، در لحظه‌ای تاریخی سوگند یاد کرد.

حمود پس از آن خطاب به حضار از تنوع دینی و نژادی دیربورن صحبت کرد و گفت که این شهر به عنوان یک الگوی دموکراتیک برای جهان عمل می‌کند.

او خواستار یک نهاد پویا شد که ضمن حل چالش‌های شهر مانند زیرساخت‌ها در برابر همه پاسخگو باشد.

حمود گفت: چهار گوشه شهر ما دارای ویژگی‌هایی است که دیربورن را به مکانی غنی و سرزنده تبدیل می‌کند و همه ما آن را دوست داریم و خانه می‌نامیم.

وی ادامه داد: ما با هم در یک مأموریت هستیم تا ثابت کنیم که می‌توانیم بزرگترین مشکلاتی را که با آن روبه‌رو هستیم حل کنیم، در حالی که شفاف، پاسخگو و در دسترس برای همه هستیم. او افزود: تیم جدید ما نه تنها تجربه گسترده، بلکه تنوع تاریخی را به ارمغان می‌آورد. صرف نظر از پیشینه، محل زندگی یا زبان مادری شما، شهر دیربورن همیشه با شما منصفانه رفتار کرده و تلاش می‌کند تا اعتماد شما را به دست آورد.

حمود اولین شهردار عرب آمریکایی دیربورن در شهری ۱۱۰ هزار نفری است.

زمانی برای چندین دهه ارویل هابارد یکی از بدنام‌ترین نژادپرستان منطقه که از الفاظ تحقیر‌آمیز علیه اقلیت‌ها، از جمله سیاه‌پوستان و مردم عرب آمریکایی استفاده می‌کرد، شهرداری این شهر را بر عهده داشت.

حمود همچنین اولین شهردار مسلمان شهر است که در طول سخنرانی خود از برخی کلمات عربی برای تشکر از خداوند استفاده کرد.

طبق داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۹ دیربورن، اکنون ۴۷ % از جمعیت آن عرب‌تبار هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا