آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

نمایندگی سازمان ملل در عراق، انفجارهای اخیر بغداد را محکوم کرد

نمایندگی سازمان ملل در عراق ضمن محکومیت شدید انفجارهای اخیر شهر بغداد، از مقامات این کشور خواست که عاملان آن را مجازات کنند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در این کشور (یونامی) امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، انفجارهای چند روز اخیر در شهر بغداد را به شدت محکوم کرد.

یونامی در بیانیه خود ضمن درخواست از مقامات عراقی برای مجازات عاملان انفجارهای اخیر بغداد، طرف های ذی ربط را به رویارویی با «این تلاش های آشکار برای بر هم زدن ثبات» از طریق خویشتن داری و افزایش گفت و گو برای مقابله با بحران های این کشور ترغیب کرد.

این در حالی است که سپهبد «احمد سلیم»، فرمانده عملیات بغداد شامگاه یک شنبه در گفت و گو با واع، از وقوع دو انفجار در منطقه «الکراده» این شهر خبر داده و گفته بود که انفجارها شعبه «بانک جیهان» در نزدیکی تئاتر ملی روبروی بیمارستان نظامی «الحسین» و شعبه «بانک کردستان» در نزدیکی میدان «الواثق» را هدف قرار دادند.

به دنبال آن نیز، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای، تایید کرد شعب بانک های جیهان و کردستان در بغداد هدف انفجار به وسیله دو بمب صوتی قرار گرفتند.

در نتیجه این دو انفجار نیز دو نفر دچار جراحت سطحی شدند.

این بیانیه تاکید کرد که نیروهای امنیتی تحقیقات خود درباره این دو حمله آغاز کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا