آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

گزارش دیدبان حقوق بشر از بی توجهی بحرین نسبت به نقض حقوق بشر

بحرین سالهاست که صحنه کشمکش های داخلی میان مردم و حکومت این کشور است و در این مدت، آل خلیفه شدید ترین ظلم و ستم را علیه مردم بخصوص شیعیان این کشور اعمال کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا دیدبان حقوق بشر در گزارش سالانه جهانی خود برای سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد: با استمرار نقض حقوق بشر و فقدان آزادی‌ها، هیچ بهبودی در سابقه حقوق بشر در بحرین دیده نمی شود.

نقض حقوق بشر در بحرین به شکلی سیستماتیک طبیعی شده و حتی برخی از فعالان زندانی سیاسی فراموش شده اند.

در همین راستا، سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش سالانه خود درباره بحرین نوشت: مقامات بحرین از فعالیت همه رسانه های مستقل در این کشور جلوگیری کرده و همه گروه های مخالف را منحل کرده اند. مسئولان نیز درباره شکنجه و بدرفتاری ها بازخواست نشده و سازو کارهای نظارتی مستقل از دولت نیست.

در این گزارش آمده: سه نفر از بازداشت شدگان در زندان بحرین در سال 2021 میلادی بدلیل بی توجهی پزشکی فوت کردند زیرا شرایط بهداشتی و نظافتی در زندان های بحرین همچنان بسیار خطرناک بوده و منجر به شیوع گسترده ویروس کرونا شده است.

دیدبان حقوق بشر تاکید کرد: مقامات آل خلیفه از روش های سرکوب و خشونت علیه بازداشت شدگان هنگام متفرق کردن تحصن مسالمت آمیز در زندان مرکزی جو استفاده می کنند، همچنین پس از درخواست آزادی نزدیکانش از زندان، مقامات این کشور این افراد را برای بازجویی فراخوانده و بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، پس از پایان تعلیق مجازات اعدام در سال 2016 میلادی، آل خلیفه شش نفر را اعدام کرد که آخرین آن در سال 2019 میلادی رخ داد. بر همین اساس، 26 نفر در انتظار حکم اعدام بوده وهمه بازداشت شدگان با خطر قریب الوقوع اعدام مواجه هستند.

در این گزارش آمده: حکومت بحرین جلوگیری از ورود ناظران مستقل حقوق بشر و سازوکارهای ویژه سازمان ملل متحد از جمله گزارشگر ویژه شکنجه را ادامه می دهد.

ناگفته نماند که این سیاستی است که بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس در آن شبیه به هم هستند.

در این گزارش آمده: حقوق کودکان نیز در این کشور پایمال می شود برای مثال، پلیس کودکانی را که اوایل فوریه 2021 میلادی بدلیل شرکت در اعتراض ها بازداشت کرده، مورد ضرب و شتم قرار داده، همچنین آنها را به تجاوز و شوک الکتریکی تهدید کرده است.

بحرین توصیه کمیته حقوق کودک سازمان ملل برای سال 2019 میلادی درباره اعمال ممنوعیت صریح از استفاده از تنبیه بدنی را اجرا نکرد.

به گفته دیدبان حقوق بشر هنوز نزدیک به 300 نفر وجود دارند که مقامات آل خلیفه در سال های اخیر تابعیت آنها را لغو کرده و بیشتر آنها را بی تابعیت کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا