آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

فراخوان شرکت در دومین مسابقه پژوهشی سیره نبوی

دارالرسول الاعظم صلی الله علیه آله وابسته به بخش امور فرهنگی آستان مقدس عباسی دومین دوره مسابقه پژوهشی سیره پیامبر اکرم را در عراق برگزار می‌کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مسابقه با هدف تقویت مطالعه علمی درباره سیره پیامبر اسلام برگزار می‌شود و پژوهشگران را ترغیب می‌کند که در جوانب مختلف زندگی و سیره آن حضرت مطالعه و بازنگری داشته باشند.

دارالرسول الاعظم صلی الله علیه و آله وابسته به آستان مقدس عباسی طی فراخوانی از محققان و پژوهشگران خواسته است تا ضمن بازنگری در جوانب مختلف سیره آن حضرت، حقایق را فاش کرده و با شایعات و افتراها مقابله کنند.

شروط شرکت در این مسابقه آن است که پژوهش ارائه شده به زبان عربی نوشته شده باشد و پیش از این در جایی چاپ نشده باشد. همچنین پژوهشگر باید مقاله خود را در دو نسخه به صورت کاغذی و در نسخه word در کمتر از ۵۰۰ صفحه ارائه دهد.

بر اساس اعلام این فراخوان، پایان‌نامه‌های شرکت‌کننده در مسابقه نیز مشمول ارزیابی علمی قرار می‌گیرند و پایان‌نامه‌ها یا طرح‌های پژوهشی برنده نشده، به صاحبان آن بازگردانده نمی‌شوند.

این مرکز پژوهشی اعلام کرد که دریافت مقالات و پژوهش‌ها از روز ۲۷ رجب ۱۴۴۳ هجری قمری (۲۸ فوریه ۲۰۲۲/ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰) آغاز می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۶ مهر ۱۴۰۱) خواهد بود.

اعلام نتایج این مسابقه و تجلیل از برندگان نیز در روز ۲۷ رجب ۱۴۴۴ هجری قمری (۱۸ فوریه ۲۰۲۳/ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱) انجام خواهد شد.

به رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

رتبه اول، ۵/۲ میلیون دینار عراقی، نفر دوم ۲ میلیون دینار، نفر سوم ۵/۱ میلیون دینار، رتبه چهارم یک میلیون دینار و نفر پنجم ۵۰۰ هزار دینار عراقی دریافت می‌کند.

به صاحبان ۵ مقاله بعدی نیز جوایز مادی و معنوی اهدا خواهد شد و مقالات آنها به چاپ خواهد رسید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا