آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

افشای کمک مالی انگلیس به بحرین از محل مالیات مردم انگلیس

حکومت آل خلیفه در بحرین، از زمان به قدرت رسیدن تاکنون همواره به سرکوب شیعیان این کشور اقدام ورزیده و شدید ترین ظلم ها را علیه آنان تحت عناوین مختلف اعمال کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بسیاری از این اقدام ها، بحرین از حمایت و پشتیبانی حکومت هایی مانند عربستان، بریتانیا و آمریکا قرا گرفته و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

پارلمان انگلیس به تازگی نشستی را درباره رسوایی دولت انگلیس در کمک مالی به حکومت بحرین برگزار کرد که این کمک از محل مالیات مردم آن هم در شرایطی که آل خلیفه دست به ارتکاب موارد گسترده نقض حقوق بشر می‌زند، انجام می‌شود.

افشای کمک مالی دولت انگلیس به وزارت کشور بحرین و دیگر نهادهای مسئول نقض فاحش حقوق بشر و بازداشت و شکنجه فعالان مدنی به موضوعی جنجالی در این کشور تبدیل شده است.

همزمان گروهی از سیاستمداران انگلیسی، بحرین را به تلاش برای بزک کردن چهره خود و تظاهر به رعایت حقوق بشر متهم کردند، در حالی که به حضور در جنگ یمن و بازداشت و محاکمه فعالان حقوقی ادامه می‌دهد.

اعضایی از پارلمان انگلیس می‌گویند دولت این کشور از محل درآمد ناشی از جمع‌آوری مالیات از فعالیت‌ها و صندوق‌های وابسته به رژیم آل خلیفه که متهم به نقض گسترده حقوق بشر است، حمایت می‌کند.

وب‌سایت انگلیسی «میدل ایست آی» فاش کرد که اعضای پارلمان انگلیس که نگران حمایت بریتانیا و تأمین مالی آن از دولت بحرین هستند، یک جلسه پارلمانی را به منظور بحث و بررسی موضوع زندانیان سیاسی در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس برگزار کردند.

بر اساس آنچه در مقاله این وب سایت آمده، بحث در پارلمان انگلیس پس از این به راه افتاد که معلوم شد مالیات‌دهندگان بریتانیایی برنامه‌هایی را تأمین مالی می‌کنند که از وزارت کشور بحرین و سایر نهادهای مسئول نظارت بر بازداشت‌شدگان حمایت می‌کند.

به نوشته این وب سایت بریتانیایی، بحث نمایندگان مجلس بریتانیا که توسط برندان اوهارا، نماینده SNP حزب ملی اسکاتلند مطرح شده است، پس از گذشت یک دهه از آغاز کمک مالی بریتانیا به بحرین مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

در گزارش میدل ایست ای آمده: بریتانیا برای مدت طولانی چشم خود را بر نقض گسترده حقوق بشر در بحرین بسته است و در عین حال میلیون‌ها پوند از پول مالیات‌دهندگان بریتانیا را به این کشور عربی حاشیه خلیج فارس ارسال می‌کند تا به ادعای خود به انجام اصلاحات در آنجا کمک کند.

سیاستمداران بریتانیایی دولت کشورشان را به دلیل در نظر نگرفتن حقایق و واقعیت‌ها سرزنش می‌کنند، به ویژه که شواهد واقعی از ایجاد اصلاحات توسط حکومت این کشور هم ثبت نشده و پس از گذشت بیش از یک دهه از آغاز اعتراضات در بحرین، زندان‌های این کشور هنوز مملو از زندانیان سیاسی است و بسیاری از آنها شکنجه شدند و برخی در انتظار اعدام هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا