آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوری

حبس زن اویغور به ۱۴ سال زندان بدلیل آموزش مفاهیم اسلامی در سین کیانگ چین

یک زن اویغور بدلیل آموزش مفاهیم اسلامی به کودکان و پنهان کردن نسخه های قرآن، به 14 سال زندان محکوم شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ یک زن اویغوری که حدود 4 سال پیش در نیمه های شب از منزل خود در منطقه سین کیانگ چین ربوده شده بود، بدلیل آموزش مفاهیم اسلامی به کودکان محله خود و پنهان کردن نسخه های قرآن، به 14 سال زندان محکوم شد.

“حاجیه احمد” 57 ساله اهل شهرستان ماناس در استان خودمختار چانگجی هوی در سینک کیانگ از زمانی که در سال 2017 از سوی مقامات چینی ربوده شد، خبری از وی در دسترس نبود.

رسانه های چینی اعلام کرده اند نیروهای حکومتی بعد از حمله به منزل این زن و دستگیری وی به شیوه نامناسب و خشوت آمیز، او را به 14 سال زندان محکوم کردند که 7 سال آن بخاطر آموزش قرآن و مفاهیم اسلامی به کودکان و 7 سال دیگر به دلیل مخفی کردن دو نسخه از قرآن بود؛ در دوره ای که نیروهای پلیس به دنبال مصادره کتاب های مذهبی از ساکنان شهرستان ماناس بودند.

این اتفاق در حالی روی داد که حاجیه احمد بعد از زندانی شدن شوهرش در سال 2009 میلادی به حبس ابد، دچار ناراحتی های روحی شده است و از دوسال پیش، تدریس آموزه های اسلام به کودکان را تعطیل کرده بود؛ با این حال ماموران امنیتی چین بدلیل سیاست های ضد اسلامی، وی را دستگیر و حکم طولانی مدت و مجازات برای او اعمال کردند.

گفتنی است سال های متمادی است که نیروهای چینی در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ تعداد زیادی از مسلمانان را به بهانه تلاش برای توقف افراطگرایی مذهبی و فعالیت های تروریستی در عملیات های مختلفی تحت نظارت و کنترل درآورده و شکنجه می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا