آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

کتابخانه روضه حیدریه در انتظار انتقال تاریخی به صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

کتابخانه قدیمی روضه حیدریه با انتقال به محل جدید خود در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای یک رویداد تاریخی آماده می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شیخ “عبدالساده جابری” رئیس مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه، گفت: کارکنان کتابخانه روضه حیدریه به توصیه دبیرکل آستان مطهر علوی برای بازگشایی این کتابخانه با شکل جدید در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز به کار کردند تا آماده پذیرایی دانشجویان و پژوهشگران باشند.

وی افزود: این مکان جدید برای کتابخانه روضه حیدریه اهمیت بسیار دارد و در یک محوطه وسیعی از صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در یک ساختمان بزرگ چند طبقه قرار گرفته است.

جابری افزود: این کتابخانه بزرگ با کتابخانه بین المللی قابل مقایسه است و اهمیت آن در کتاب های موجود متعدد از نظر تاریخ، فقه، اصول و پایان نامه های دانشگاهی است. این کتابخانه منابع انسانی و علمی را برای بسیاری از دانشجویان و طلاب علوم دینی فراهم می کند. کارکنان متخصص ما با سازماندهی و دقت برای عملیات انتقال به محل جدید تلاش می کنند.

از سوی دیگر “علی لفته کریم” مدیر کتابخانه روضه حیدریه گفت: با راهنمایی دبیرکل آستان مطهر علوی و رئیس مجتمع فکری و فرهنگی روضه حیدریه، ما در فرآیند انتقال به دقت و ساماندهی تمایل داریم. ما با همبستگی مضاعف در فرآیند انتقال به مکان جدید تلاش می کنیم. این مکان جدید یک میلیون جلد کتاب گنجایش دارد و ساختمان با استانداردهای جهانی به مساحت 17 هزار متر مربع طراحی شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان متشکل از پنج طبقه است. هر طبقه با توجه به نیاز پژوهشگران داران ویژگی ها و مشخصات معین است. به طور مثال یک طبقه ویژه پژوهشگران و دانشجویان و طبقه دیگر ویژه بانوان است و یک طبقه دیگر ویژه کتابخانه و سالن تئاتر کودکان است. سایر بخش ها مربوط به پژوهشگران است. همچنین یک کتابخانه دیجیتالی نیز وجود دارد که ویژه پایان نامه های دیجیتالی دانشگاهی است.

کتابخانه روضه حیدریه یکی از مهم ترین کتابخانه های تاریخی در عتبات مقدس به خصوص عراق است که در سال 2005 میلادی افتتاح شد. در طول 17 سال کادر تخصصی نزدیک به نیم میلیون کتاب و پایان نامه دانشگاهی، مجلات و کتاب های قدیمی را جمع آوری کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا