آسیااخبارجهانجهان اسلام

مسئول امنیتی استان مسلمان‌نشین چین ارتقاء رتبه یافت

حزب کمونیست چین مسئول امنیتی استان مسلمان نشین این کشور را ارتقاء درجه داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند ژنرالی که نیروهای ویژه ضد تروریسم چین در سین‌کیانگ را رهبری می کرد، به ریاست ارتش آزادیبخش خلق در هنگ کنگ ارتقا یافت.

این انتصاب در حالی انجام شده که چین قانون امنیتی خود را به منطقه ویژه و خودمختار هنگ کنگ تسری داد تا غرب را عصبانی کند و جنبش دمکراسی‌خواه این منطقه را نیز به چالش بکشد.

خبرگزاری رسمی چین، شین هوا اعلام کرد که ژنرال «پنگ جینگ تانگ» معاون رئیس ستاد پلیس مسلح مردمی، از سوی رئیس جمهور «شی جین پینگ» بعنوان فرمانده یگان نظامی هنگ کنگ منصوب شده است. این منطقه پلیس خود را دارد اما چین پایگاه‌های نظامی خود را در این منطقه حفظ کرده است.

از جمله معدود جزئیاتی که در رسانه‌های دولتی درباره سابقه پنگ منتشر شده، پست قبلی او بعنوان رئیس ستاد نیروهای پلیس مسلح در سین کیانگ بوده است. او مسئول امنیتی این استان مسلمان نشین بوده است.

چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و شکنجه آنها و نیز وارد کردن فشار بی‌امان به ۱۰ میلیون سکنه مسلمان این استان متهم است.

یگانی که پنگ مسئول آن بوده به نام عقاب‌های کوهستان یک نیروی ویژه جدید در سین کیانگ بوده که برای نیازهای ضد تروریسم در منطقه و سراسر چین تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا