آسیااخبارجهانجهان اسلام

نخست وزیر گورگان مسلمانان را به مرگ تهدید کرد

نخست وزیر گورگان، مسلمانان را در صورت نماز خواندن در مکان‌های عمومی تهدید به حمله کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از فرانس‌پرس؛ مسئولان بلندپایه این ایالات هندی تهدیدات خود علیه شعائر دینی مسلمانان و ستم بر آنها را همچنان ادامه می‌دهند.

این تهدیدات همزمان با فراخوان هندوها برای “نسل‌کشی” مسلمانان همراه شده‌است. نخست‌‌وزیر ایالت “هاریانا” مسلمانان را تهدید کرده در صورت نماز خواندن در بیرون از خانه و یا در مساجد با “مجازات سنگین” روبرو خواهند شد.

نخست وزیر گورگان، نیز مسلمانان را در صورت نماز خواندن در مکان‌های عمومی به حمله تهدید کرده است و تاکید کرد بعد از این در ایالت گورگان هرگز با ادای نماز در خارج از مساجد مماشات نخواهد شد و مسلمانانی که در ملا عام نماز بخوانند با حمله و تعدی روبرو خواهند شد.

اخیرا، یک راهب هندی نیز در یک سخنرانی از همه هندوها خواست تا اسلحه به دست گرفته و همه مسلمانان را بکشند. در این سخنرانی که راهب هندو در یک جشنواره مذهبی برای هندوها در منطقه “هاریدوار” در ایالت “اوتارکند” شمال این کشور ایراد کرد، هندوها را به نسل‌کشی و خشونت علیه مسلمانان، شبیه آنچه در میانمار رخ داده و می دهد فراخواند.

در یک کلیپ ویدئویی که به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پخش می‌شود، یک راهب هندو روی تریبون ظاهر می‌شود و خواهان به دست گرفتن سلاح و نابود کردن همه مسلمانان است.

نمایندگان جامعه مدنی و سیاستمداران هندی خواستار پاسخگویی به سخنرانی‌های تحریک‌آمیز علیه مسلمانان و دعوت به خشونت علیه آنان در گردهمایی مذهبی هندوها در شمال این کشور شدند.

رئیس انجمن علمای هند؛ (بزرگترین سازمان مسلمان در این کشور) به نوبه خود، خواستار برخورد شدید علیه برگزارکنندگان و سخنرانان گردهمایی مذکور شد.

این امر طی نامه‌ای که او پنجشنبه به وزارت کشور، کمیسیون ملی حقوق بشر، کمیته ملی اقلیت‌ها و نخست‌وزیر ایالت «اوتاراکند» ارسال کرد، منتشر شد.

مدنی می‌گوید: تحریک‌کنندگان هندو، صلح و همزیستی مسالمت آمیر در هند را تهدید می‌کنند، بنابراین من خواهان اقدام شدید علیه برگزارکنندگان و سخنرانان هستم.

او همچنین دولت را متهم کرد که چشم خود را بر ادامه سخنان نفرت انگیز علیه جامعه مسلمانان که به طور منظم علیه آنها انجام می شود، بسته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا