آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

نمایش آثار نقاشی با الهام از مناسک حج در دبی

اداره فرهنگ و هنر دبی ۱۰ تابلوی نقاشی با الهام از مناسک حج متعلق به هنرمند زنگباری را در کتابخانه «الصفا» دبی به نمایش گذاشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اداره فرهنگ و هنر دبی از ۶ تا ۱۴ ژانویه (۱۶ تا ۲۴ دی) میزبان نمایشگاهی موسوم به «رحله» متعلق به آثار “صدیقه جمعه” هنرمند و نقاش زنگباری ساکن لندن در کتابخانه هنر و طراحی الصفا است.

این نمایشگاه شامل ۱۰ نقاشی مبتکرانه با موضوع سفر حج است؛ سفری که همیشه الهام بخش آثار صدیقه جمعه بوده است.

وی به تعبیر خود مجذوب منظره میلیون‌ها زائری است که مانند ستاره‌های یک کهکشان دور کعبه می‌چرخند و قدرت جاذبه‌ای که مؤمنان را به مکه هدایت می‌کند تا نمازهای یومیه خود را در آنجا بجا آورند.

“سعید مبارک بن خرباش” مدیر اجرایی بخش هنر و ادبیات اداره فرهنگ و هنر دبی گفت: این نمایشگاه در چارچوب اهتمام دائمی حوزه فرهنگ دبی برای فعالسازی کتابخانه‌های عمومی در میزبانی از فعالیت‌های مختلف هنری و فرهنگی است که به فرهنگ‌سازی و خلاقیت در همه جا و برای همگان کمک می‌کند.

“صدیقه جمعه” هنرمند تجسمی متخصص در هنر معاصر اسلامی، طراحی گرافیک و انیمیشن است که در لندن ساکن بوده و برنده چندین جایزه است؛ وی در آثارش به معماری اسلامی و سبک‌های مختلف خوشنویسی عربی، از جمله رندرهای گرافیکی با سبک خوشنویسی ثلث و خط کوفی می‌پردازد. نقاشی‌های اثر انگشتی این هنرمند نیز در نوع خود شناخته شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا