آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعراق

شباهت امام حسین و حضرت عیسی علیهماالسلام از زبان کشیش مسیحی

کشیشی کانادایی به زیارت امام حسین علیه السلام شرفیاب شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی؛ «اندرو مکفرسون» کشیش کانادایی پس از بازدید از شهر مقدس کربلا و حرم مطهر حسینی، گفت: شباهت بین امام حسین علیه السلام و حضرت عیسی علیه السلام بسیار زیاد است، زیرا عیسی به تنهایی دربرابر امپراطوری روم و جولیوس سزار ایستاد. حال پس از دو هزار سال همچنان نام حضرت عیسی علیه السلام در یادها زنده است و نام سزار نوعی سالاد است که در رستوران ها سفارش می شود!

وی تاکید کرد: این همان مسئله ای است که برای امام حسین علیه السلام رخ داد. او به همراه خانواده و یارانش روز عاشورا تنها بود. اما تاآخرین نفس جنگید و پس از 1400 سال هنوز نامش در جای جای این جهان زنده است.

این کشیش کانادایی، افزود: اولین دلیل برای آمدنم به عراق آشنایی بیشتر درباره شیعیان است. زیرا در طول تحصیلات در مدرسه الهیات مسیحی در کانادا، علاوه بر بودائیسم به ادیان اصلی مانند مسیحیت و اسلام پرداخته می شود. در این دوره تنها دو ترم درباره اسلام شیعی مطالعه کردیم و درباره کربلا و نبرد طف نیز بحث و بررسی کمی انجام شد. احساس کردم که باید چیزهای بسیاری درباره این مسئله بدانم. به همین دلیل تصمیم گرفتم برای انجام تحقیقات سفر کنم.

وی ادامه داد: در طول سفر به عراق، با تمام شهرهای مقدس و با آثار تاریخی اور و بابل آشنا شدم. عراق مهد تمدن است. در طول این سفر دوست داشتم که بدانم چگونه پادشاهان و حکام قبل از ظهور ادیان زندگی می کردند و به چه چیز معتقد بودند.

مکفرسون گفت: هنگامی که به کانادا بازگردم، درمورد زیارت از عتبات مقدس و اهمت شخصیت های به خاک سپرده شده در شهر مقدس کربلا صحبت خواهم کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا