آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

نوسازی و توسعه سیستم روشنایی خارجی دیوارهای صحن مطهر عباسی

پرسنل واحد برق وابسته به بخش تعمیرات و ساخت و سازهای مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات توسعه چراغ‌های دیوارهای بیرونی صحن مطهر را به پایان رساندند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اقدامات در راستای طرح جدید توسعه حرم مطهر با چراغ‌ها و سیستم‌های روشنایی جدید و پیشرفته است که با نقش و نگارها و تزئینات روی دیوارهای آن هماهنگی داشته باشد.

“محمد مصطفى طويل” مسئول این واحد در اینباره گفت: این اقدامات که روی دیوارهای صحن مطهر انجام می‌شود و به دلیل قدیمی بودن سیستم‌های روشنایی و کارآیی کم آن و دستوراتی مبنی برای همسویی با پیشرفت‌ها در هر یک از بخش های عمرانی حرم مطهر انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدامات در سه مرحله بود که پس از انجام شناسایی میدانی مکان و ایجاد طرحی ویژه برای آن آغاز شد که به شرح ذیل است:

مرحله اول: شامل نوسازی سیستم روشنایی کتیبه قرآنی است که صحن مطهر را از بیرون احاطه کرده است. بطوریکه هر آنچه در آنجا بود نوسازی و روشنایی دیگری متشکل از تعدادی چراغ از نوع (WALL WASHER) و دارای (IP 65) تعبیه شد که دارای روشنایی خوبی در دو رنگ قرمز و سفید بوده و در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است. همچنین بازتاب نوری آن موجب وضوح دیده شدن کتیبه قرآنی است.

مرحله دوم: شامل نوسازی سیستم روشنایی دیوارها است که متشکل از تعداد زیادی چراغ‌های دوگانه (فوقانی و تحتانی) می‌شود. این اقدامات بعد از ارتباط با شرکت وارد کننده آن و در اختیار قرار دادن چراغ‌های جدید صورت گرفت که با نقش و نگارها و تزئینات صحن مطهر هماهنگ بوده و از توان، وضوح و قابلیت بالایی برخوردار است.

مرحله سوم: شامل توسعه روشنایی چراغ‌های تابلوهای راهنمای بالای ورودی‌های آستان قدس عباسی و ترمیم تعویض چراغ‌های قدیمی و تعبیه چراغ‌های جدید بر حسب رنگ هر تابلو بود.

طویل گفت: چراغ‌های نصب شده سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه و کم مصرف هستند و از جدیدترین چراغ‌های موجود در بازارهای جهانی به شمار می‌روند.

به گفته وی، اقدامات بررسی نقاط اتصال آنها به سیستم اصلی برق آستان مقدس عباسی و اتاق کنترل برق نیز انجام شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا