آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

عراق دلیل درخواست ادامه حمایت ائتلاف بین المللی را تشریح کرد: تعداد نیروهای امنیتی افزایش می یابد

فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی بر قدرت نیروهای این کشور برای مبارزه با تروریسم بدون نیاز به پشتیبانی زمینی بین المللی تاکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری عراق(واع)، «سرلشکر تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: از یک سال و نیم گذشته تحویل پایگاههای نظامی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی را آغاز کرده ایم. اعتماد دولت عراق به نیروهایی که آن پایگاهها را تحویل گرفته اند، بسیار بالاست و آنها با همان کارایی بالا به انجام وظایف محوله می پردازند.

خفاجی افزود: نیروهای امنیتی عراق اکنون قدرت مبارزه با تروریسم را دارند و در حال انجام عملیات های رزمی هستند. نیروهای ما به پشتیبانی زمینی بین المللی نیازی ندارند بلکه به پشتیبانی در زمینه شناسایی، داده های اطلاعاتی، مشاوره و آموزش از سوی ائتلاف بین المللی نیاز داریم که ادامه دارد.

سخنگوی عملیات مشترک عراق ادامه داد: نیاز به نیروی هوایی ائتلاف بین المللی زمانی است که ضرورت نیاز به توامندی بالاتری از پتانسیل نیروهای عراقی لازم باشد در حالی که نیروی هوایی عراق این توانایی ها را دارند اما به توسعه، تجهیزات و توامندی های بالایی برای ارتقای این تسلیحات مهم نیاز است.

وی تاکید کرد: هدف از درخواست ادامه حمایت ائتلاف بین المللی در زمینه حملات هوایی، آموزش، توسعه و داده های اطلاعاتی این است که نیروهای عراقی در سطح بالایی از آمادگی برای پیگرد تروریسم و نابودی بقایای آن باقی بمانند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق درباره میزان نیاز به افزایش تعداد نیروهای امنیتی در سطوح مختلف نیز گفت: نیازی به مکانیزم اکتفا نیست بلکه ما همواره به تقویت آن نیروها با تعداد بیشتر نیاز داریم و این موضوع به بودجه دولت و ظرفیت های شغلی بستگی دارد و به دو دلیل پیری و آسیب دیدگی ها به دنبال افزایش نیروها هستیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا