اخباراروپاجهانجهان اسلام

اذعان وزیر کشور فرانسه به تشدید حملات اسلام‌ستیزانه

فرانسه اقداماتی را با هدف مبارزه با افراط گرایی و نشر افکار تروریستی انجام داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مهمترین این اقدامات تهیه، تصویب و اجرای لایحه ای موسوم به حمایت از اصول جمهوری بود؛ اما به نظر می رسد این قانون مشکلات فراوانی به بار آورده است.

فرانسه که به عنوان یکی از دمکراتیک ترین کشورهای جهان شناخته می شود، ممکن است در حال از دست دادن این جایگاه باشد.

در همین راستا، وزیر کشور فرانسه با اذعان به تشدید حملات اسلام‌ستیزانه در کشورش خواستار حمایت از مسلمانان شد.

“جرالد دارمانین” وزیر کشور فرانسه در اقدامی بی‌سابقه رفتارهای اسلام‌ستیزانه و نفرت‌انگیز در کشورش را محکوم کرد و آن را مغایر با ارزش‌های جمهوری فرانسه خواند.

در پی هدف قرار گرفتن مسجدی در روستای لامور در ایزار در جنوب شرقی فرانسه و کشیدن نقاشی‌ها و نوشتن مطالبى ضد مسلمانان در خیابان‌های شهر شاتو گونتیی فرانسه، وزیر کشور فرانسه در توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر خواستار حمایت از مسلمانان شد.

ساکنان شاتو گونتیه در استان مین در شمال غرب فرانسه، از نوشته‌های ضد اسلامی و مروج نازیسم بر روی دیوارهای برخی خیابان‌های این شهر غافلگیر شدند و شورای شهر و اهالی تمایل خود را برای طرح شکایت اعلام کردند.

همچنین مسجدی متعلق به یک انجمن فرهنگی در روستای لامور در حدود ۳۰ کیلومتری گرنوبل نیز دوشنبه هفته گذشته توسط افراد ناشناسی آسیب دید که زباله‌ها را درب مسجد ریختند و صندوق پستی مسجد را تخریب کردند.

در زمان تصویب این لایحه برخی سیاستمداران جناح چپ در فرانسه ابراز نگرانی کرده بودند که این لایحه ممکن است ابزاری برای برچسب زدن به مسلمانان تبديل شود.

حتی، سم برونبک فرستاده آمریکا در امور آزادی های دینی هم با انتقاد از این قانون گفته بود: “وقتی شدت عمل نشان دهید، اوضاع می تواند بدتر شود.”

حالا فرانسه در حال تعطیل کردن مساجد و ممنوع نمودن فعالیت های اجتماعی گروه های مسلمان به دلایل مختلف است، جایی که کارشناسان بسیاری از این تعطیلی ها یا ممنوعیت ها را با دلایل سیاسی مرتبط می دانند و نه دلایل دینی.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا