آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

درخواست آیت الله العظمی مدرسی برای ایفای نقش پررنگ ‌تر سازمان ملل در حل مشکلات جهان

آیت الله العظمی سید “محمدتقی مدرسی” از فقهای شهر مقدس کربلا در آستانه سال میلادی جدید، طی سخنانی خواستار فعال شدن بیشتر نقش سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته آن به ویژه شورای امنیت برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه بشری و مهار بحران‌های مختلف بخصوص مشکلات مرتبط با تغییرات اقلیمی، همه‌گیری جهانی کرونا و نیز درگیری‌های خونین همچون جنگ یمن و اتیوپی شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، رهبران جهان با حکمت و اعتبار بیشتری نسبت به آنچه رخ داده بود، عمل کردند. با وجود شعله‌ور شدن جنگ‌های مختلف، نقش مثبت سازمان ملل و نیز خرد رهبران جهانی از شدت این جنگ‌ها تا حدودی کم کرد.

آیت الله العظمی مدرسی بر لزوم تداوم این‌گونه سازمان‌دهی‌ها به ویژه با توجه به نقش مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی در مقابله با همه‌گیری کرونا تاکید کرده و اشاره کرد: اگر چه به تمام اهداف و آرزوهایی که داشتند نرسیدند، اما موفق شدند درصدی از خطر این همه‌گیری را کم کنند.

وی ادامه داد: همگان باید بدانند سوار بر یک کشتی هستیم که اگر دچار مشکل شود همه با هم غرق خواهیم شد و باید از منافع شخصی و محدود در راستای تحقق منافع بشریت چشم‌پوشی کنیم.

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه بیاناتش از علمای ادیان مختلف خواست در مواجهه با چالش‌های موجود، نقش سازنده بیشتری ایفا کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا