آفریقااخبارجهانجهان اسلام

هشدار فایننشال تایمز نسبت به بازگشت الشباب به عرصه قدرت در سومالی

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نسبت به بازگشت پرقدرت سنی های تندروی الشباب وابسته به سازمان تروریستی القاعده به صحنه و احیای تسلطش بر سومالی هشدار داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این روزنامه در این گزارش نوشت: به ویژه بعد از خروج آمریکا و نزدیک بودن خروج نیروهای اتحادیه آفریقا و نیز با توجه به تنش‌های منطقه‌ای در سودان و اتیوپی و درگیری‌ سیاسی داخلی به نظر می‌رسد عناصر الشباب با قدرت در حال بازگشت به میدان و تسلط مجدد بر کشور سومالی است.

درگیری‌ها به شهر گویال رسیده به طوریکه تاسیسات و بیمارستان‌های شهر ویران شده‌اند؛ شهری که روزی خاستگاه و پناهگاه صلح و سازش در سومالی بود.

این روزنامه اشاره کرد، بعد از حدود گذشت یک سال از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور و تعویق انتخابات افراد مسلح ازجمله سنی های تندروی الشباب ترغیب شده‌اند بار دیگر فعالیت‌ خود را از سر بگیرند، این بازگشت، کشور را به باتلاق آشوب عمیق‌تر می‌کشاند.

بر اساس برآوردهای کارمندان امداد رسان، شهر گویال امسال شاهد خونبارترین درگیری‌ها بود به طوریکه از ماه اکتبر طی درگیری نیروهای منطقه‌ای و فدرال و گروه جدا شده از اهل سنت و جماعت که یک گروه شبه نظامی و سیاسی هم‌پیمان دولت است ۱۲ تن کشته شدند. بیش از ۱۰۰ تن نیز از منطقه‌ گریخته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا