آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

وضعیت دردناک اتوبوس خوابی در ایران

‏”BRT خوابی” پدیده ای جدید در تهران پایتخت ایران است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این پدیده که برخی رسانه های پر مخاطب ایران از آن گزارشی تهیه کرده اند، پس از “گور خوابی” و “ماشین خوابی”، جدیدترین ابداعی است که چهره فقر در آن خود نمایی می کند.

در این شب های سرد زمستانی، اتوبوس های BRT در کلان شهری مانند تهران وسیله جابجایی مناسبی اند که 24 ساعته مسافران را جابجا می کنند اما کاربری این اتوبوس های BRT ، شب هنگام،  برای برخی افراد تغییر کرده و به عنوان خوابگاه استفاده می شوند.

۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب “BRT خوابی” در تهران است و بسیاری به جای اجاره خانه در این اتوبوس‌ها می‌خوابند.

‏”BRT خوابی” سختی های فراوانی نیز دارد. افراد حاضر در این اتوبوس ها، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس‌ عوض کرده و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن، سرما را نیز تحمل کنند.

وب سایت تجارت نیوز با انتشار گزارشی درباره این پدیده، به موضوع اجاره بها در تهران پرداخته و گفته، اتوبوس‌خواب‌ها شغل و درآمد دارند، اما نه آنقدر که بتوانند رهن و اجاره یک خانه در تهران را بدهند.

خط آزادی – تهرانپارس و دیگری خط تجریش – راه ‌آهن، به دلیل طول مسیر، از مسیرهای مورد توجه BRT خواب ها است.

در خط آزادی – تهرانپارس، اتوبوس‌ خواب‌ها می‌توانند حدود ۴۵ دقیقه بخوابند. اما در خط تجریش – راه ‌آهن که کمی کوتاه ‌تر است، حدود ۳۵ دقیقه فرصت خواب پیدا می کنند.

یک راننده BRT در این گزارش گفته: این افراد روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌ گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند. همه طور آدم اینجا می ‌خوابند حتی کودک ۱۲ ساله.

مسافران نمی‌توانند در اتوبوس بمانند تا راننده دور بزند و آنها بیدار نشوند. راننده می‌گوید: دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.

پیشتر خبرهایی در مورد “ماشین ‌خوابی” و “گورخوابی” نیز در ایران منتشر شده بود. ظهور چنین پدیده هایی تنها و تنها به دلیل وضعیت اقتصادی موجود در ایران است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا