آمریکااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

حضور اولین مجری محجبه در شبکه خبری ایالت «کنتیکت» آمریکا

«آیه جلال» روزنامه‌نگار آمریکایی مصری تبار است که به عنوان اولین مجری محجبه ایالت کنتیکت آمریکا انتخاب شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی پیش از اینکه در روز میلاد حضرت عیسی به عنوان مجری خبر شبکه WFSB News در صفحه تلویزیون ظاهر شود، خبرنگار این شبکه بوده است.

وی از اینکه حجابش موجب پذیرفته نشدن او به عنوان خبرنگار تلویزیون و ممانعت از ظاهر شدن در مقابل دوربین شود، هراس داشته و گفت: همکارانم مرا تشویق کردند و من شروع به کسب تجربه لازم برای خبرنگاری و مشغول شدن در این حرفه کردم.

“آیه جلال” با اشاره به اینکه سالها شاهد تخریب چهره مسلمانان در رسانه‌ها بوده، افزود: من اعتقاد دارم که برداشت‌های غلط و بدفهمی‌های بسیاری درباره مسلمانان وجود دارند در حالیکه مسلمانان جزئی از این کشور هستند.

این خبر از سوی رسانه‌ها و محافل دانشگاهی و سازمان‌های آمریکایی مورد استقبال قرار گرفت. «هاوارد فورمن» استاد دانشگاه ییل در آمریکا، ضمن تبریک به این شبکه خبری به دلیل اینکه یک فرد از اقلیت مسلمان را به عنوان مجری خبر انتخاب کرده، گفت: این رویداد می‌تواند الهام بخش دیگران باشد تا فعالیت‌های بیشتری در زندگی خود انجام دهند.

خبر انتصاب این مجری محجبه مصری را «کینلا ملیسا» مجری محجبه شبکه CBC نیز به اشتراک گذاشت و نوشت: شاید آیه نخستین اخبارگوی محجبه در آمریکا نباشد اما من اطمینان دارم که او نخستین مجری خبر در این ایالت است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا