آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

اداره آمریکایی سیگار: یک سوم مردم افغانستان در آستانه قحطی هستند

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، بیش از یک سوم جمعیت افغانستان در آستانه قحطی قرار دارند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اداره در بیانیه ‌ای اعلام کرد: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تا سپتامبر 2022، تقریباً 14 میلیون یا یک نفر از هر 3 نفر در آستانه قحطی قرار دارند و این آمار در چند ماه گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

سیگار در گزارش تازه خود درباره وضعیت افغانستان نوشت که آمریکا در طی 20 سال گذشته 146 میلیارد دلار را به افغانستان کمک کرد اما با این وجود نیز خشکسالی، کمبود غذایی و بحران کرونا وضعیت انسانی در این کشور را تشدید کرده است.

این گزارش می‌افزاید که برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان حدود 89 میلیارد دلار هزینه شد اما اکنون همه اینها از بین رفته و نیز اهداف دیگر مانند توانمندسازی زنان و دختران و برقراری حاکمیت قانون، پس از خروج آمریکا مورد تهدید مستقیم آمریکا قرار دارد.

سیگار افزود: همه چیز خیلی ناگهانی به پایان رسید، چیزهای کمی برای نشان دادن به مالیات‌دهندگان آمریکایی از چرایی ماموریت 20 ساله آمریکا در افغانستان وجود دارد.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در ادامه افزود: هیچ تصمیم، سیاست یا اداره واحدی که منجر به شکست تلاش‌های بازسازی آمریکا شده باشد، وجود نداشته، اما در عوض، مجموعه‌ای از تصمیمات اشتباه بوده که طی دو دهه گرفته شده است.

سیگار می‌گوید: بذر فروپاشی افغانستان به خوبی کاشته شده بود. رئیس جمهور “اشرف غنی” فرار کرد و جنگجویان طالبان بر کابل مسلط شدند و جنگ 20 ساله آمریکا در افغانستان در کمتر از چهار ماه پایان یافت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا