آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

دویچه وله آلمان: تلاش آل خلیفه برای مقابله با رشد جمعیت شیعیان در بحرین

در چند دهه اخیر، همواره حکومت آل خلیفه در بحرین به روش های مختلفی روی آورده تا بتواند هر چه بیشتر شیعیان این کشور را به حاشیه رانده و آنها را بیش از پیش ضعیف تر کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جدید ترین اقدام آل خلیفه، این حکومت تلاش کرده با رشد جمعیت شیعیان در بحرین مقابله کند. این خبری است که توسط رسانه های وابسته به شیعیان بحرین اعلام نشده بلکه آن را خبرگزاری دویچه وله آلمان اعلام کرده است.

بحرین کشوری کوچک در خلیج فارس با جمعیتی نزدیک به یک ملیون نفر است. نگاهی به ساختار جمعیت این کشور در نیم قرن اخیر نشان می دهد در طول تاریخ، شیعیان اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل داده اند اما در چهار دهه اخیر، آل خلیفه از هر روشی استفاده کرده تا جمعیت شیعیان را در این کشور کم کرده و بر جمعیت اهل تسنن بیافزاید تا با این کار ساختار جمعیتی این کشور را بر هم بزند.

در همین راستا پایگاه خبری «دویچه وله» آلمان با انتشار گزارشی با عنوان «بحرین بدون احترام به حقوق بشر» اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در بحرین فاجعه بار است و آل خلیفه تلاش دارد توازن اجتماعی در این کشور را تغییر دهد و با رشد جمعیت شیعیان مقابله کند.

این گزارش می افزاید: سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی تاکید کرده، غرب برای حفظ منافع ژئواستراتیکی و اقتصادی خود به نقض حقوق بشر و تخلفات بی توجه است. بحرین می خواهد با افتتاح بزرگ‌ ترین کلیسای کاتولیک در شبه جزیره عربی، خود را به عنوان یک کشور باز و مدارا با دین نشان دهد. “سلمان حمد خلیفه”، ولیعهد و نخست وزیر بحرین ادعا کرد که بحرین تلاش می کند تا الگویی الهام بخش برای ترویج مدارا باشد.

در این گزارش آمده: حکومت سنی حاکم در بحرین به سرکوب همه تلاش های شهروندان شیعه برای مشارکت در زندگی سیاسی بخصوص از زمان آغاز اعتراض ها در سال 2011 میلادی با کمک نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده عربی اقدام کرده است.

«گیدو اشتاینبرگ» کارشناس مسائل امور خلیج فارس می گوید: یک بخش اساسی از سیاست بحرین، تبعیض گسترده ضد شیعیان در این کشور و حذف آنها از زندگی سیاسی و قدرت است. با وجود اینکه آنها 70 % از اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده: بحرین تلاش کرده با تغییر توازن اجتماعی در این کشور با جمعیت شیعیان مقابله کند. این اقدام با سلب تابعیت شیعیان و تابعیت دادن به سنی های کشورهای دیگر انجام می شود.

این گزارش به نقل از اشتاینبرگ نوشت: حکام می خواهند که شیعیان هیچ تاثیر سیاسی یا دینی نداشته باشند. همانگونه مساجد شیعیان در گذشته تخریب کردند. حکام بحرین نیز امروز بیش از 30 مسجد شیعیان را از سال 2011 میلادی تخریب کردند و هیچ اثری از بازسازی وجود ندارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا