آفریقااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنرمصر

دختر روشندل مصری ۱۸ ماهه حافظ کل قرآن شد

“رؤی سید متولی” دختر ۱۱ ساله روشندل مصری است که با وجود نقص در بینایی خود توانست طی یک سال و نیم، حافظ کل قرآن کریم شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی در کلاس ششم ابتدایی آموزشگاه الازهر در روستای کفر سنجاب از توابع تمی الامدید واقع در استان الدقهلیه مصر تحصیل می‌کند. او با وجود نابینایی موفق شد طی یک سال و نیم کل قرآن کریم را نزد شیخ الاحمدی، از اساتید قرآن روستا، حفظ کند.

“ایهاب شریف” مدیر آموزشگاه الازهر می‌گوید که این دانش‌آموز، از زمان ورود به این مدرسه بسیار کوشا بود و طی چند سال گذشته بر امتیازات وی افزوده شده است تا اینکه پس از پایان حفظ قرآن نسبت به سایر دانش‌آموزان برتری یافته است.

وی افزود: رؤی در بسیاری از مسابقات مدرسه شرکت و جوایز بسیاری کسب کرده است. همچنین بیش از یک‌ بار، از او تجلیل شده است.

“سالم بکر” یکی از مدرسان این آموزشگاه می‌گوید: ما از حضور رؤی بسیار خشنودیم و او موجب سعادت و سرور ما است. آموزشگاه ما رونق بسیاری یافته است و رؤی یکی از دلایل این رونق است چرا که امید را در دیگران بر می‌انگیزد.

این نوجوان نابینای مصری درباره روش حفظ قرآن خود می‌گوید: من از طریق نرم‌افزار قرآن که بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره شده بود، به آیات قرآن گوش می‌دادم و آن را حفظ می‌کردم. با این وجود در دروس خود نیز پیشرفت داشتم و همه اساتید نیز به این مسئله گواهی می‌دادند و از سوی آموزشگاه ابتدایی کفر سنجاب تجلیل شدم.

این دانش‌آموز نابینای مصری به دلیل حفظ قرآن کریم در مراسمی از سوی آموزشگاه و حامیان وی مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته و به او یک جلد قرآن کریم اهدا شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا