آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقکویت

سفیر کویت در عراق خبر داد: کمک ۲ میلیارد دلاری به بازسازی زیرساخت ها و سرمایه گذاری در عراق

سفیر کویت در عراق اعلام کرد: کویت یک میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌ها و نیز یک میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری در عراق اختصاص داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “الزمانان” در جریان سفر به شهر سنی نشین الانبار عراق گفت: من بسیار خوشحال هستم که در میان برداران خود در استان الانبار هستیم؛ استانی که شاهد کارزار عمران و سازندگی بزرگی است.

وی افزود: کویت تنها از الانبار حمایت نمی‌کند بلکه همه عراق را مورد حمایت قرار می‌دهد و همواره امنیت و ثبات این کشور برای ما حائز اهمیت بوده است.

او ادامه داد: کویت در کنفرانس حمایت از عراق در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰۰ میلیون دلار به استان‌های جنگ ‌زده از جمله الانبار کمک کرد و تعهدات کویت در این قالب این کنفرانس ادامه دارد و ما یک میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌ها و نیز یک میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری اختصاص دادیم.

او درباره پرونده غرامت عراق به کویت نیز گفت: به زودی کمیته غرامت وابسته به سازمان ملل بسته شدن نهایی این پرونده را اعلام خواهد کرد.

پیش از این، بانک مرکزی عراق از اتمام پرداخت غرامت به کویت خبر داده بود.

امید است پایان غرامت عراق به کویت، به خروج عراق از بند هفتم، ادغام سیستم بانک عراق در سیستم بانکی جهانی و استفاده از فراوانی مالی که محقق خواهد شد، کمک کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا