آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آیت الله العظمی مدرسی: قانون اساسی، پیمان همزیستی میان فرزندان ملت عراق است

آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی مدظله با بیان اینکه قانون اساسی، پیمان نامه ای است که ملت عراق به آن رأی داده و از موافقت اکثریت ملت بهره مند است، از مردم عراق خواست به قانون اساسی رجوع کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ معظم له تأکید کرد: برای تمامی کسانی که اختلاف دارند، ضروری است که به قانون اساسی رجوع کنند؛ چراکه قانون بین آن ها حکم می کند.

این مرجع تقلید شیعه فرمودند: قانون اساسی، پیمان همزیستی و تکامل میان فرزندان ملت عراق است، بنابراین همگی باید از منافع گروهی و حزبی کوتاه بیایند؛ چراکه برخی از منافع با روح همزیستی مسالمت آمیز میان فرزندان ملت واحد در تعارض است.

ایشان در ادامه، حکیمان و صاحبان بصیرت را به ترسیم نقشه راه برای همزیستی بر اساس قانون اساسی عراق دعوت کرده و بیان داشتند: این نقشه راه باید بر اسلامی بودن عراق تأکید داشته باشد و همگی به قوانین اسلام احترام گذاشته و به این خصوصیت تجاوز نکنند؛ چراکه روح دموکراسی، همان پایبندی به قوانین است.

ایشان از اقدامات برخی جهات که مخالف ارزش های اکثریت است و عدم رعایت احساسات آن ها محسوب می شود، انتقاد کرد و این اقدامات را مخالف روح دموکراسی دانست.

آیت الله العظمی مدرسی مدظله، تصریح کرد: اقدامات افراطی، همزیستی مسالمت آمیز میان ملت عراق را نابود می کند، لذا اینگونه اقدامات نباید در آینده تکرار شود.

ایشان نسبت به انواع تعصب و افراطی گری در تعامل فرزندان عراق هشدار داده و تأکید کردند: آینده عراق با همزیستی مسالمت آمیز میان فرزندان ملّت و عدم افراطی گری و انتقام جویی ساخته می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا