آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

موافقت استاندار کربلا با اِعمال قانون احترام به قدسيت کربلا

“نصیف جاسم خطابی” استاندار کربلا، در دیدار با جمعی از بزرگان واهالی شهر مقدس کربلا موافقت خود با درخواست آنها مبنی بر اعمال قانون احترام به قدسيت کربلا را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این دیدار، جمعی از اهالی شهر مقدس کربلا از جمله سید “عارف نصرالله” رئیس بخش روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله در شهر مقدس کربلا، حضور داشتند.

سید نصرالله طی اظهاراتی درباره این دیدار، گفت: جمعی از اهالی شهر مقدس کربلا از جمله، علماء، چهره های سرشناس شهر، بزرگان برخی عشائر عراقی و برخی از روؤسا و مسئولان هيئت ها وموکب های حسینی این شهر نیز در این دیدار حضور یافتند.

وی در ادامه افزود: ما در این دیدار از جناب استاندار درخواست کردیم قانون احترام به قدسيت کربلا که چند سال پیش تصویب شده اما تا به امروز، اعمال آن اجرایی نشده بود را اعمال کند. ایشان هم با این درخواست موافقت کرده وحفظ احترام شهرهای مقدس را در كشور عراق از اهم مسئولیت های انسانی و دینی هر فرد عراقی دانست.

سید “عارف نصرالله” همچنین گفت: متأسفانه گاهی در شهر مقدس کربلا، افرادی دیده می شوند که با بر تن کردن لباس های نامناسب، قداست این شهر و اماکن مقدس موجود در آن را زیر سوال می برند. گاهی هم برخی خودروهایی که بعد از مراسم شب عروسی در خیابان های شهر مقدس کربلا به راه می افتند، رفتارهای زننده و غیر اسلامی انجام می دهند. برخی رستوران ها و بخصوص قهوه خانه های و حتی برخی مغازه های اطراف حرم هم رعایت قداست این شهر را نمی کنند. بر اساس این قانون، می شود با چنین رفتارهای هنجارشکنانه ای، مقابله کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا