آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

فروش کودکان در افغانستان در آستانه زمستان

افغانستان از زمان تسلط عناصر طالبان در آشوب است و به دلیل خشکسالی نیز وضعیت اقتصادی این کشور هر روز بدتر می‌شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در چنین شرایطی خانواده‌های فقیر که متحمل بیشترین آسیب شده‌اند، گاه مجبورند همه چیز حتی فرزندانشان را برای امرار معاش بفروشند. در این میان بار دیگر زنان و دختران اولین قربانیان هستند.

سازمان ملل به تازگی با اعلام نگرانی درباره نابسامانی‌های داخلی افغانستان و تاثیر آن بر سرنوشت زنان و دختران اعلام کرد که حدود ۸۰ % از آوارگان داخلی این کشور که از ماه اوت مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، زنان و کودکان هستند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز گزارش‌ها درباره فروش کودکان در افغانستان را «عمیقاً نگران کننده» توصیف کرده و هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف نیز در بیانیه‌ تازه‌ای اعلام کرد: ما گزارش‌های موثقی دریافت کرده‌ایم که برخی خانواده‌های افغان حتی دختران ۲۰ روزه خود را برای ازدواجی اجباری در آینده، در ازای دریافت پول واگذار کرده‌اند.

محبوبه سراج، فعال اجتماعی شناخته شده می‌گوید: دختران جوان افغانستان در حال تبدیل شدن وسیله‌ای برای پرداخت بهای مواد غذایی شده‌اند؛ زیرا در غیر این صورت خانواده آنها از گرسنگی خواهند مرد.

فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند که آنچه اکنون بر کودکان و به‌ویژه دختران افغانستان می‌گذرد «نوک یک کوه یخ است» و با ادامه وضع موجود، قحطی و آغاز فصل زمستان و همچنین سطح پایین آموزش همگانی در افغانستان، راه حل فروش کودکان برای امرار معاش بیش از هر زمانی رواج خواهد یافت.

دومینیک استیلهارت، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز به تازگی و پس از یک سفر شش روزه به افغانستان اعلام کرد: جامعه بین‌الملل به کشوری که در پرتگاه یک فاجعه‌ انسانی قرار دارد، پشت کرده است.

آن دسته از سازمان‌های غیرانتفاعی که همچنان در افغانستان فعالند نیز خواستار اقدامات هماهنگ‌تر برای کمک به فقیرترین مردم این کشور شده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا