اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

پرونده ذبح حلال بلژیک راهی دادگاه حقوق بشر اروپا می‌شود

مسلمانان ساکن بلژیک با مراجعه به دادگاه اروپایی حقوق بشر نسبت به ممنوعیت ذبح حلال در این کشور اعتراض خواهند کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دو موسسه وابسته به مسلمانان در بلژیک اعلام کردند در دادگاه اروپایی حقوق بشر در استراسبورگ، ممنوعیت ذبح حلال از سوی دولت‌های محلی فلاندری و والون را به چالش خواهند کشید.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه قانون اساسی بلژیک در ماه اکتبر ممنوعیت ذبح اسلامی را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۹ قوانین جدید در مورد حمایت و رفاه حیوانات در مناطق والونیا و فلاندر این کشور به اجرا درآمد.

این قوانین ذبح بر اساس آیین‌های سنتی مسلمانان و یهودیان را ممنوع و قصاب‌ها را ملزم می‌کرد که حیوانات را قبل از قطع کردن سر آنها بیهوش کنند.

سازمان‌های مسلمان و یهودی این لایحه را به چالش کشیدند و استدلال کردند که ممنوعیت ذبح آیینی خلاف آزادی دینی است، اما دادگاه عالی بلژیک درخواست تجدید نظر آنها را رد کرد.

جامعه مسلمانان تصمیم گرفته است که این پرونده را به دادگاه حقوق بشر در استراسبورگ ببرد.

این دو موسسه دربیانیه ای اعلام کردند: در هر صورتی، حاکمیت قانون نباید تسلیم فشار سیاسی و اجتماعی جنبش‌های پوپولیستی رو به رشدی شود که در نبردی نمادین علیه اقلیت‌های آسیب‌پذیر در سراسر اروپا می‌جنگند.

آنها افزودند: روش‌های فعلی کشتار حلال جایگزین کاملی برای بیهوش کردن حیوانات است و کاملاً با سلامت عمومی، ایمنی غذا و الزامات رفاه حیوانات سازگار است.

از سوی دیگر، این قانون تنها یک اقدام نمادین عاطفی است که صرفاً به ضرر اقلیت‌های دینی بوده و وجدان مصرف کننده معمولی را آرام می‌کند. آنها علاوه بر تحت فشار گذاشتن مسلمانان، می خواهند این واقعیت را پنهان می‌کنند که حیوانات به عنوان کالای مصرفی در سالن‌های بزرگ صنعتی در جهان پرورش می‌یابند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا