اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

آیا افزایش نام های اسلامی نشانه تغییر فرهنگی و جمعیتی در فرانسه است؟

یک نویسنده فرانسوی نسبت به افزایش نامگذاری نوزادان با نام های اسلامی و تغییر فرهنگی و جمعیتی در فرانسه هشدار داده و تئوری «جایگزینی بزرگ» را مطرح کرده است!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ او که یک راستگرای افراطی است، ادعاهای عجیبی را مطرح کرده که مورد بررسی رسانه ها قرار گرفته.

«اریک زمور» نویسنده و نامزد جنجالی ریاست جمهوری فرانسه می گوید امروزه نزدیک به یک چهارم نوزادان در این کشور نام اسلامی دارند و این درحالی است که در سال 1960 یک درصد نام اسلامی داشتند.

زمور این پرسش را مطرح می کند که تعداد این نوزادان فردا چند درصد خواهد بود؟

وی نسبت به تغییر بی سابقه فرهنگی، جمعیتی و انسانی فرانسه هشدار داده و تئوری «جایگزینی بزرگ» رنو کامو را مطرح کرده است!

روزنامه فرانسوی فیگارو براساس این اطلاعات این پرسش را مطرح می کند که آیا آنچه زمور در کنفرانس خود در شهر ویلپنت ارائه کرده درست است؟

به خصوص که این آمار به موسسه آمار و مطالعات اقتصادی به عنوان یک نهاد رسمی منسوب است.

در بررسی این موضوع مشخص شد که این موسسه به یک دلیل ساده مانند سایر نام های مسیحی، یهودی و بودایی سرشماری از نام اسلامی انجام نداده است. این دلیل ساده این است که آمارگیری نژادی و قومی و مذهبی در فرانسه ممنوع است.

برهمین اساس، این موسسه اعلام نکرده که 22 % از نوزادان تازه متولد شده در فرانسه اسامی اسلامی دارد، اگرچه یک پرونده کامل از این مسئله هرساله منتشر می کند که همه اسامی گذاشته شده در آن آمده است.

این پرونده با گروه اسامی کوچک نادر آغاز می شود و با نام کوچک زینب به پایان می رسد که 670 هزار سطر در صفحه اکسل است.

اما مقامات مسئول غیر از این موسسه از این داده های آماری برای مطالعه اسامی کوچک که منشا قومی و مذهبی دارند، استفاده کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا