اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

نتایج یک تحقیق در بریتانیا: پوشش رسانه ‌ای از اسلام منفی است

یک مطالعه نشان می‌دهد که پوشش رسانه‌ای از مسلمانان و اسلام در بریتانیا بطور کلی منفی است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این تحقیق که به سفارش شورای مسلمانان بریتانیا انجام شد، نشان داد که تقریباً ۶۰ % از مقالات منتشر شده در رسانه‌ها، اسلام را بصورت منفی به تصویر می‌کشند و از هر پنج مقاله، یکی این دین را با تروریسم یا افراط‌گرایی مرتبط می‌داند.

در این تحقیق، مرکز نظارت بر رسانه‌ها بیش از ۴۸ هزار مقاله آنلاین و ۵۵۰۰ کلیپ پخش شده از ۳۴ سازمان رسانه‌ای را که از اسلام و مسلمانان بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ نام برده‌اند، تجزیه و تحلیل کرده است.

این گزارش نشان داد ۵۹ % از رسانه‌های آنلاین مسلمانان و اسلام را با جنبه‌ها یا رفتارهای منفی مرتبط می‌دانند و روزنامه‌های راست‌گرا و سرویس‌های خبری مرتبط به این جناح به احتمال زیاد این کار را انجام می‌دهند. سایر یافته‌های کلیدی این تحقیق این بود که 7 % از مقالات مورد مطالعه شامل کلی‌گویی درباره اسلام و مسلمانان می‌شدند، که بیشتر آنها درباره موضوعات مرتبط با تروریسم و افراط‌گرایی (۲۵ %)، پس از آن سیاست (۱۸ %) و خاورمیانه (۱۷ %) بودند.

این تحقیق همچنین توصیه‌هایی را مانند پرهیز از ارتباط دادن مسلمانان عادی به جنایت، تروریسم یا افراط‌گرایی، تشویق به تنوع نژادی و اجتماعی بیشتر در اتاق‌های خبر و آگاهی‌بخشی به خبرنگاران درباره احتمال جهت‌گیری رسانه‌ای در اخباری که منتشر می‌کنند، برای نشریات ارائه کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا