آمریکااخبارجهانجهان اسلام

تهیه طومار حمایت از معلم محجبه در کانادا

شورای ملی مسلمانان کانادا با تهیه طوماری از “جاستین ترودو” نخست ‌وزیر این کشور خواست در موضوع اخراج معلم محجبه مداخله کند و مانع از اخراج وی شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس لایحه ای که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، پوشیدن نمادهای مذهبی از جمله روسری از سوی کارمندان دولتی در حین کار، غیرقانونی اعلام شد.

در واکنش به این لایحه، برخی از مؤسسه های اسلامی موجود در کانادا، در حال تلاش برای لغو این دستور هستند تا کارکنان مسلمان بتوانند آزادانه و با داشتن حجاب، در محل کار حضور یابند.

جنگ بر سر این لایحه پس از اخراج این معلم در هفته گذشته شدت گرفت. مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کرد که “فاطمه انوری” یک زن شجاع مسلمان است که از پست معلمی برکنار شد زیرا شهامت پوشیدن حجاب در مدرسه را داشت.

وی افزود: حقیقت شرم آور این است که تا زمانی که لایحه ۲۱ برقرار است او نه اولین مورد و نه آخرین خواهد بود. درخواستی برای لغو این قانون به دادگاه استیناف ارائه شده است.

گفتنی است در حالی که نخست وزیر کانادا دستور داده که نباید به مردم بگویند چه لباسی بپوشند یا نپوشند، اما مسلمانان کانادا از وی می‌خواهند با قوت بیشتری عمل کند و اکنون با امضای طوماری برای جلب کمک دولت و اعضای پارلمان، دست به کار شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا