آسیااخبارجهانعراق

اجرای حکم اعدام سه سنی تندروی داعشی در عراق

حکم اعدام با طناب دار سه سنی تندروی داعشی پس از طی مراحل قانونی روز گذشته (سه شنبه) در زندان الحوت در شهر ناصریه عراق اجرا شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دو منبع امنیتی عراقی به خبرگزاری فرانسه گفتند که این سه تروریست محکوم به انجام حملات تروریستی بودند و پس از اخذ تأییده‌های مختلف، سرانجام در زندان الحوت به عنوان تنها زندانی که حکم اعدام در آن اجرا می‌ شود، به دار مجازات آویخته شدند.

به گفته این منابع، یکی از اعدام شدگان در انفجار ناصریه در تابستان سال ۲۰۱۳ و دو نفر دیگر در انفجار استان کربلا دست داشتند.

“احمد لعیبی” سخنگوی وزارت دادگستری عراق، ماه سپتامبر گفته بود: بیش از ۵۰ هزار تروریست در عراق زندانی هستند و نیمی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند.

به گفته او حکم‌های اعدام بدلیل عدم قطعی شدن یا عدم امضای نهایی توسط رئیس‌جمهور، اجرایی نشده و هر حکمی که به درجه قطعیت برسد و رئیس جمهور آن را امضا کند، اجرایی می‌شود اما نزدیک به ۹۰ % حکم‌ها شامل چنین وضعیتی نیست.

از زمان اعلام پیروزی عراق بر سنی های تندرو داعش در سال ۲۰۱۷، دادگاه‌های عراق صدها حکم اعدام علیه عناصر این گروه تروریستی را صادر کردند اما اجرای این احکام تنها در حق شمار اندکی از این تروریست‌ها اجرا شد. زیرا اجرای این حکم نیازمند امضای نهایی رئیس‌جمهور است.

تروریست‌هایی که تاکنون اعدام شده‌اند نیز تابعیت عراقی دارند و تاکنون حکم اعدام هیچ‌ یک از عناصر خارجی داعش در عراق اجرا نشده و هنوز 11 فرانسوی و بلژیکی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا