آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آغاز آینه کاری گنبد حرم حضرت عباس علیه السلام

آستان مقدس عباسی از آغاز کار بازسازی و آینه کاری گنبد این حرم از داخل خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کارکنان بخش نگهداری و مهندسی در آستان مقدس عباسی کار نگهداری و مرمت و آینه کاری گنبد حرم اباالفضل العباس علیه السلام از داخل را آغاز کردند.

مهندس سمیر عباس، رئیس این بخش گفت: این کارها درچارچوب کارهای مهم برای نگهداری و توسعه حرم اباالفضل العباس علیه السلام و بر اساس طرح تدوین شده انجام شده است. این طرح متناسب با قداست این مکان شریف انجام شده و تاثیر واضحی بر طراحی مهندسی و زیبایی شناسی دارد.

وی افزود: واحد آینه کاری در بخش ما به طور هنرمندانه کار مرمت را با نصب آینه های برش داده شده در حرم شریف و دیوار آن به پایان رسانده است و به مرحله مهمی که مربوط به گنبد است، رسیده است.

او ادامه داد: مهم ترین کارهای انجام شده عبارتند از برداشتن قطعات قدیمی شیشه و سایر مواد نگهداری، نوسازی و توسعه سیم کشی سیستم های برق و چراغ های روشنایی و دوربین ها، ترمیم سقف با مواد مخصوص و چند لایه براساس نیاز هر قسمت، اجرای طرح های مخصوص با شیشه و نصب قطعه های آینه باتوجه به طرح ها و برنامه ها.

رئیس این بخش گفت: موادی که در این کارها استفاده خواهد شد، از ماندگاری، وزن سبک و مستحکم برخورداراست و طرح های قدیمی محافظت می شود. اما ظرافت های هنرمندان به زیبایی این پروژه خواهد افزود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا