آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

دلایل تبدیل کربلا به فاجعه سیاه از نظر شخصیت برجسته دانشگاهی اندونزیایی

دکتر «دارماوان» شخصیت برجسته دانشگاهی اندونزیایی از دیدگاه خود سه دلیل تبدیل واقعه کربلا به یک فاجعه سیاه در تاریخ اسلام را بیان کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه الکترونیکی «تای نیوز» اندونزی به نقل از پژوهشگر و شخصیت دانشگاهی برجسته این کشور دکتر «اصيب دارماوان» در مقاله ای تاکید کرد که سرزمین مقدس کربلا به گفته او شاهد یک فاجعه سیاه در تاریخ اسلام بوده است.

این روزنامه به نقل از دارمارون در بخش هفته از سلسله مقالاتش با عنوان «ایمان به آخرت» نوشت: مورخان مسلمان حداقل به سه دلیل اتفاق نظر دارند که نبرد کربلا، یک فاجعه سیاه در تاریخ اسلام است، از جمله در اینکه اوج اختلافات بر سر رهبری امت اسلامی پس از  حضرت محمد صلی الله علیه و آله بوده است که در ادامه به شهادت سبط بنی امام حسین علیه السلام در سرزمین کربلا در سال61 هجری مصادف با سال 680 میلادی منجر شد.

در ادامه این مقاله آمده: دلیل دوم این است که فاجعه کربلا منجر به آنچه که نویسنده آن را مرحله دیگری از اختلافات عنوان کرد، شد. دلیل سوم آن است که فاجعه کربلا به نوبه خود، فجایع دیگری را نیز به دنبال خود داشت که این فجایع غم انگیزتر از فاجعه کربلا نبودند.

این شخصیت برجسته دانشگاهی اندونزی در پایان مقاله خود تاکید کرد که لازم است در مورد آنچه 14 قرن پیش در سرزمین کربلا رخ داده، توضیح داده شود و این موضوع به صورت آشکار بیان گردد تا جلوی هر گونه تفسیر نادرستی که به خصوص منجر به یک درگیری فرقه ای بدون حد و مرز شود، گرفته گردد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا