آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

سرپرست امر به‌ معروف طالبان: حجاب به این معنا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند

شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست آنچه وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان نانیده شده در اظهاراتی درباره پوشش زنان مدعی شده که حجاب به این معنا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از تلویزیون ملی افغانستان، او این اظهارات را در نشستی در تالار لویه جرگه در کابل بیان کرده‌است.

حساب کاربری تلویزیون ملی افغانستان، امروز (دوشنبه، ۲۲ آذرماه) به نقل از شیخ حنفی نوشته که او گفته‌است که «بدون امر به معروف، نظام اسلامی شکل نمی گیرد».

او افزوده‌است که «وکلای گذر مکلف‌اند تا جلو منکرات جامعه را با زبان بگیرند و با دست مانع‌شدن، مسئولیت کارکنان امر به‌ معروف است».

این عالم اهل تسنن با اشاره به برخی از حقوق زنان گفته که دین اسلام حقوق بیش‌تری را برای زنان قائل شده‌ تا آن‌جا که فراهم کردن نفقه را از مسئولیت مردها دانسته‌است.

شیخ خالد درباره پوشش زنان نیز گفته: حجاب به معنی این ا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از تسلط سنی های تندروی طالبان، زنان از کار و دختران از آموزش متوسطه و تحصیلات عالی محروم شده‌اند.

طالبان وعده می‌دهند که سال آینده دانشگاه‌ها و مکاتب به روی دختران باز خواهند شد؛ البته بر اساس قوانین آنها.درباره کار زنان در ادارات دولتی اما چیزی نمی‌گویند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا