آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

بازداشت فرد مرتبط با قرآن‌سوزی در دانشگاه آریزونا

پلیس دانشگاه آریزونای آمریکا یک مرد را که به گفته پلیس، مسئول تخریب و آتش زدن کتب اسلامی و نسخه قرآن در این دانشگاه بود، بازداشت کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پلیس دانشگاه آریزونا تحقیقات خود را درباره عوامل خسارت زدن به کتب اسلامی و هتک حرمت قرآن کریم موجود در غرفه ادیان کتابخانه این دانشگاه اتفاق افتاد، انجام داده و فردی را در این رابطه دستگیر کرده است.

پیش از بازداشت این شخص، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی حادثه مذکور را جنایتی ناشی از نفرت توصیف و تأکید کرد: غرفه‌ای که دانشجویان مسلمان از آن برای اقامه نماز استفاده می‌کردند، مکان شناخته شده‌ای برای دانشجویان جهت ایجاد آرامش و تفکر در محیط دانشگاه است.

جمعیت دانشجویان مسلمان دانشگاه آریزونا نیز تصاویری را از صفحات سوخته و پاره شده کتب عربی و خساراتی که به کتابخانه رسیده است، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

در همین حال نیروهای پلیس مردی ۳۸ ساله را پس از آنکه یکی از شاهدان او را در حال پاره کردن کتب و مجلات دیده بود، دستگیر کردند. پلیس اعلام کرده با توجه به تصاویر دوربین‌های مداربسته، این شخص مسئول خسارت‌ به کتب اسلامی در دانشگاه آریزونا بوده است.

مقامات پلیس اعلام کردند که فرد مظنون سابقه بازداشت به اتهام حمل مواد مخدر را نیز داشته است.

“آدام ولف” سخنگوی پلیس ایالت آریزونا نیز اظهار کرد: قانون آریزونا شامل جنایات ناشی از نفرت نمی‌شود اما مقامات می‌توانند انگیزه‌ها را به عنوان عاملی تشدید کننده برای مجازات در نظر بگیرند. هنوز انگیزه این اقدام برای ما روشن نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا