اخباراروپاجهانجهان اسلام

تعلیق از کار معلم اسلام‌ستیز فرانسوی

مقامات فرانسوی یک معلم دبیرستان را به دلیل درخواست از دانش‌آموز مسلمان برای تغییر دینش، از کار خود تعلیق کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس اعلام رسانه‌ها، این معلم فرانسوی که دارای اندیشه راستگرای افراطی است، وجود دانش‌آموزان مسلمان در دبیرستان‌ کاتولیک‌ها را موجب ایجاد مشکلات بسیار در مدارس می دانست.

او در یکی از کلاس‌های درس خود گفته بود که مدارس کاتولیک باید فقط دانش‌آموزان کاتولیک را بپذیرند به همین جهت یکی از دانش‌آموزان به او پاسخ داد که این مدارس تنها ویژه کاتولیک‌ها ایجاد نشده است.

پاسخ این دانش‌آموز مسلمان خشم معلم نژادپرست را برانگیخت و از دانش‌آموز خواست تا او و همه دانش‌آموزان مسلمانی که در آن کلاس حضور دارند، دین خود را تغییر داده و کاتولیک شوند.

از سوی دیگر این معلم ادعا کرده که درخواستش از دانش‌آموزان مسلمان برای کاتولیک ‌شدن، فقط به جهت شوخی بوده و هدف دیگری پشت این درخواست وجود نداشته است.

در همین حال مقامات فرانسوی این معلم راستگرای افراطی را به منظور هشدار به او درباره اقدام نژادپرستانه‌اش، از کار تعلیق کردند.

گفتنی است فرانسه یکی از بزرگ ترین کشورهای اروپایی از جهت تعداد جمعیت مسلمانان است، بطوری که شمار مسلمانان در این کشور تا نیمه سال ۲۰۱۶ میلادی به ۵,۷ میلیون نفر یعنی حدود ۸,۸ % از جمعیت این کشور می‌رسید.

بسیاری از مسلمانان در فرانسه قربانی رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته و از تبعیض بدلیل مسلمان بودنشان رنج می‌برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا