آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریه

اعزام ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در طول سال به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت ایران از سر گیری اعزام کاروان های زیارتی ایرانی به سوریه خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی در این باره گفت: کار‌های اجرایی در دست انجام است و امیدواریم بزودی اعزام‌ها به سوریه آغاز شود. ما در طول سال ۱۰۰ هزار نفر زائر ایرانی را برای زیارت زینبیه و حرم حضرت رقیه سلام الله علیهما اعزام می ‌کنیم.

او افزود: کار‌های اجرایی مانند حمل و نقل، اقامتی، تدارکات و هماهنگی، هیات پزشکی و حوزه‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم و پیگیری لازم بابت تبادلات مالی را از طریق بانک مرکزی در حال انجام است و امیدواریم که این سیستم برای پشتیبانی زائران به زودی به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفت: حداکثر تا دو هفته آینده ثبت نام از استان‌های مجاور تهران شروع خواهد شد. هر استانی که به اندازه یک هواپیما زائر داشته باشد، ما آنها را هم اعزام خواهیم کرد و حتما رفت و برگشت سفر به سوریه هوایی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نحوه ثبت نام بصورت فراخوان‌های متمرکز خواهد بود که در دفاتر زیاتی انجام می ‌شود. زائران حتما باید دو دُز اکسن را تزریق کرده باشند و تست بیماری کرونای آنها منفی باشد.

پیش بینی سازمان حج و زیارت ایران بر این است که هزینه سفر به سوریه بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و دوره‌های سفر ۳، ۵ و ۷ روزه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا