اخباراروپاجهانجهان اسلام

برگزاری «کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن با هدف مقابله با اندیشه سنی های تندرو

«کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در شهر لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هر چند در عنوان این کنفرانس نامی از سنی های تندرو آورده نشده، اما در واقع در این کنفرانس مشخص خواهد شد که علت مقابله برخی افراد و جریان ها در کشورهای غربی با مسلمانان، و به وجود آمدن پدیده اسلام فوبیا، افراط گرایی های منتشر شده در جهان توسط سنی های تندرو بوده است.

کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی با موضوع مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی کشورهای غرب در لندن آغاز شد.

این کنفرانس به میزبانی انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن روز گذشته، فعالیت خود را رسما آغاز کرد. این همایش با عنوان «آیا می‌توان با نهادهای غربی کار کرد؟» به مسائل ناشی از مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی غرب، از جمله کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا می‌پردازد.

پنل‌های برنامه‌ریزی شده به موضوعات مختلفی می‌پردازند که درباره این مسئله مطرح می‌شود که چقدر تعامل با مقامات غربی و بخش‌های دولتی آن محتاطانه، قابل قبول و ضروری است.
برخی موضوعات این پنل‌ها شامل «دیدگاه کلامی: اسلام، فرهنگ‌های مسلمانان و امکانات تعامل»؛ «کار دانشگاهی: آیا می‌توان دانش تحول‌آفرین را در دانشگاه غربی تولید کرد؟»؛ «جنگ و قانون: به چالش کشیدن خشونت دولتی از خشونت پلیس، آپارتاید و جداسازی تا جنگ‌های بی‌پایان» است.

سخنرانانی از جمله دکتر عبدالوحید، پروفسور سید‌الدین کارا، دکتر امینه اینلوئز ، مسعود شجره، دکتر امل ابوبکاره و سندیو هیرا، پروفسور دیوید میلر، دکتر کاسیا نارکویچ، دکتر صادق حمید، رضوان کراینشتاین، دکتر راب فوره واکر، فهد انصاری، دکتر ساریا چروویل و پروفسور رامون گروسفوگل، سید الدین کارا، زرین تاج و عابد چودری در این همایش سخنرانی کردند.

این همایش دو روزه از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مؤسسه اسکاتلند علیه جوامع جنایتکار و بنیاد شبکه بین‌المللی استعمارزدایی سازماندهی شد.

در پایان گفتنی است، به رغم اینکه در عنوان و برنامه های این کنفرانس نام و نشانه ای از سنی های تندرو آورده نشده، اما در واقع این کنفرانس مشخص خواهد کرد که علت و ریشه اسلام هراسی بخصوص در میان غربی ها، رفتار و اندیشه های سنی های تندرو و افراطی است که غالبا از اعتقادات و کتب وهابی ریشه گرفته و همین امر موجب شده که پدیده ای بنام “اسلام فوبیا” در جهان به وجود آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا