آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

اذعان امام جمعه تبریز به وضعیت نامناسب زائران عتبات

سنگ اندازی های مختلف پیش پای زائران سید الشهدا علیه السلام، صدای امام جمعه تبریز را هم درآورد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ امام جمعه تبریز با انتقاد از مسئولان هواپیمایی و حج و زیارت ایران گفت: مقایسه کنید هزینه یک سفر خارجی را با هزینه سفر به نجف، آیا انصاف است با زائران امام حسین علیه السلام و مولای متقیان امیر المومنین علیه السلام این طور برخورد شود؟!

وی با اشاره به تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی مدنی تبریز گفت: طبق بررسی و اعلام مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی تنها به مقصد ترکیه از تبریز در هفته ۱۸ پرواز انجام می‌شود و برای نجف در هفته تنها یک پرواز موجود است که آنهم به تازگی و از پنج شنبه برقرار شده است.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره و مقایسه قیمت‌های پرواز ترکیه و نجف افزود: با در نظر گرفتن زمان پرواز تبریز- استانبول که دو تا ۲.۵ ساعت بوده و پرواز تبریز به نجف یک ساعت است اما در عین حال پرواز ترکیه چقدر ارزان و پرواز نجف چقدر گران است.

وی با اشاره به لزوم انجام تست PCR در ایران و عراق و احتساب هزینه های مختلف گفت: تقریبا برای سفرهوایی یک نفر به عتبات و بازگشت آن چیزی در حدود ده میلیون تومان هزینه لازم است و این منصفانه نیست.

پیش از این مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” مدظله بارها بر لزوم تسهیل امر زائران عتبات عالیات تامید فرموده بودند.

ناگفته نماند که امام جمعه تبریز همان کسی است که بارها از جمله در تاریخ 25 اسفند 96، در خطبه های نماز جمعه شعائر حسینی را به سخره گرفته و مدعی شده بود که این شعائر به جامعه اسلامی لطمه وارد می کند!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا