آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

مسجد «راس الحسین علیه السلام» قاهره توسعه می یابد

موسسه مساجد مصر از جزییات توسعه مسجد راس الحسین علیه السلام خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “سلام نیازی” رئیس شورای امنای موسسه مساجد مصر، گفت: این موسسه طرح توسعه مسجد امام حسین علیه السلام در قاهره را در دستور کار خود داده است.

وی تاکید کرد: این موسسه تلاش دارد تا مسجد امام حسین علیه السلام به حرم مصری تبدیل شود. در این طرح مسجد مذکور به منظور حفاظت از مساجد اهل البیت علیهم السلام توسعه می یابد و در حال حاضر طرح نهایی آن که شامل توسعه مسجد، صحن های بیرونی و منطقه اطراف آن است، آماده شده است.

او همچنین گفت: پس از آن به فکر توسعه تمامی مساجد اهل البیت علیهم السلام خواهیم بود. برق، آب، وسایل سرمایشی و گرمایشی و دوربین های مراقبت، سیستم اطفاء حریق مسجد راس الحسین پیش بینی شده و از روش های جدید و پیشرفته برای این کار استفاده می شود.

مسجد امام حسین علیه السلام قاهره از مهم‌ترین و بزرگترین مساجد جهان اسلام و مصر بوده که کرسی تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک است.

علت اهمیت این مسجد در آن است که برخی مورخین اهل تسنن گفته اند که سر مطهر حضرت سید الشهدا علیه السلام در آن دفن شده این درحالی است که روایات شیعی و همچنین مورخین شیعه این موضوع را تایید نکرده و مطالب دیگری عنوان می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا