آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

سازمان ملل: داعش در زندان‌های عراق مرتکب جنایت جنگی علیه شیعیان شد

نزدیک به چهار سال از نابودی سنی های تندروی داعش در عراق می گذرد، اما همچنان اعضای تروریستی این گروهک در گوشه و کنار جهان، با پیروی از اندیشه های بزرگان فرقه ضاله وهابیت، به جنایت علیه بشریت ادامه می دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جدید ترین اطلاعات بدست آمده، مشخص شد که سنی های تندروی داعش در زندان‌های عراق علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مرتکب جنایت جنگی شده اند.

سازمان ملل می‌گوید سنی های تندروی داعش در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ در زندان شهر موصل، مرتکب جنایات جنگی و همچنین جنایت علیه بشریت شده‌اند؛ جایی که دست ‌کم هزار زندانی مسلمان به طور سیستماتیک به قتل رسیده اند.

“کریستین ریتچل” رئیس تیم تحقیقاتی سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود به اعضای شورای امنیت این سازمان ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد که شواهد جمع‌آوری شده از بقایای قبرهای دسته‌جمعی نشان می‌دهد این قبور شامل افرادی هستند که در زندان‌ مرکزی بادوش به سر می‌بردند.

بر اساس این گزارش و همچنین جمع آوری اظهارات کسانی که از آن زندان جان سالم به در برده‌اند صبح روز ۱۰ ژوئن سال ۲۰۱۴ اعضای داعش به این زندان حمله کرده و این جنایت سیستماتیک را انجام داده‌اند.

طبق این گزارش زندانیان دستگیر شده بر اساس مذهب خود مورد تحقیق قرار گرفته و دست ‌کم هزار زندانی که عمدتا شیعه بوده‌اند به صورت جمعی به قتل رسیده اند.

رئیس این تیم تحقیقاتی در توضیح به اعضای شورای امنیت همچنین تاکید کرد که نتایج این گزارش بر پایه گفتگو با بازماندگان این جنایت، شواهد قانونی از جمله اسناد به جا مانده از داعش، اظهارات برخی از اعضای این گروه افراطی، پژوهش‌های مستقل و همچنین اعترافات اعضای داعش که در این جنایت‌ نقش داشته‌اند، حاصل شده است.

در نتیجه گیری این تحقیقات آمده که سنی های تندروی داعش مرتکب جنایت علیه بشریت، قتل، شکنجه، ناپدید کردن افراد، آزار و اذیت و دیگر اقدامات غیرانسانی در زندان بادوش در موصل شده اند که تمامی این موارد مصداقی از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا