آسیااخبارافغانستانایرانجهانجهان اسلام

درگیری میان سنی های تندروی طالبان با نیروهای مرزی ایران

ظهر روز گذشته درگیری یک ساعته ای میان سنی های تندروی طالبان با نیروهای مرزی ایران رخ داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این درگیری‌های گفت: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان در استان نیمروز کنترل شد و برای جلوگیری و تحقیق درباره این سو تفاهم، مسئولان طالبان دستورات لازم را صادر کرده اند.

همچنین “بدالقهار بلخی” سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان هم در توئیتی اعلام کرد که تلاش می‌شود حوادث مشابه در مرز ایران و افغانستان تکرار نشود.

این مقام سنی های تندروی طالبان گفت: درگیری با تلاش مرزبانان دو کشور پایان یافته است.

بر اساس این گزارش، ماجرا از آن‌ جایی آغاز شد که نیروهای طالبان به‌دلیل تشخیص اشتباه نوار مرزی، نسبت به تردد کشاورزان ایرانی در آن نقطه در نزدیکی مرز، اقدام به تیراندازی کرده‌اند و در پی آن نیز نیروهای مرزبانی ایران به این تحرک طالبان واکنش نشان داده و تبادل آتش می‌کنند.

به گزارش منابع محلی این درگیری پس از چند ساعت تبادل آتش میان دوطرف پایان یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به این درگیری مرزی، اعلام کرد: عصر چهارشنبه اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دوطرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

همچنین معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفتگویی با آرام خواندن اوضاع در مرز ایران و افغانستان در منطقه هیرمند، گفت: درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا