آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

آیت الله سید رضی شیرازی درگذشت

آیت الله سیدرضی شیرازی، مجتهد و فقیه اندیشمند تهران، ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آیت‌الله حاج سید “رضی شیرازی” از مجتهدان برجسته تهران، درگذشت. در طی سالیان گذشته تعداد زیادی از پیروان ادیان مختلف و با ملیت‌های متفاوت به دستان وی با بهره‌گیری از استدلال های کلامی به دین مبین اسلام و مذهب جعفری روی آورده‌اند. تعداد این افراد حدود ۵۰۰ نفر از سال ۱۳۵۱ تا به امروز بوده است.

مرحوم در سال ۱۳۰۷ در شهر مقدس نجف به دنیا آمد. او نبیره میرزای شیرازی بزرگ بود. پدرش آیت‌الله میرزا “محمدحسین شیرازی” نوه میرزای شیرازی بزرگ و مادرش دختر آیت‌الله شیخ “محمد کاظم شیرازی” رضوان الله علیه بود.

مادر سید رضی، علوم اسلامی را تا کتاب شرح لمعه نزد پدرش تحصیل کرد و اشعار منظومه فقهی سید “بحرالعلوم” را از حفظ می‌خواند. میرزا محمدحسین شاگرد آیت‌الله نائینی بود و یک دوره درس خارج اصول استادش را تقریر کرد.

در سال ۱۳۴۴ به درخواست سید “احمد خوانساری” برای اقامه نماز جماعت به مسجد شفاء در منطقه یوسف آباد تهران آمد. وی از آن تاریخ زمان درگذشتش به اقامه امامت جماعت در مسجد شفا در تهران پرداخته است و به تدریس علوم اسلامی در منزل خود پرداخته است.

درس‌هایی از شرح منظومه: ابیات حکیم الهی، ملا هادی سبزواری (۱۲۱۲-۱۲۹۰ه.ق) در حکمت الهی و مباحث مرتبط با آن (۱۰۴۹ بیت) تحت عنوان المنظومه فی الحکمه شناخته می‌شود. همچنین شرح جامع او بر همین ابیات، به شرح منظومه، در نزد اهل حکمت شناخته شده ‌است. این کتاب مجموعه تقریرات دروس سید “رضی شیرازی” و توضیحات لازم و ضروری پیرامون فهم هر قطعه از ابیات منظومه می‌باشد. این اثر در دو مجلد و بیش از دو هزار صفحه توسط انتشارات حکمت در سال ۱۳۸۳برای اولین بار منتشر گردید و به عنوان کتاب برگزیده سال حوزه انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا