آمریکااخبارجهانجهان اسلام

ارائه لایحه جلوگیری از رویدادهای روزافزون اسلام هراسانه در کنگره آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از پر مدعا ترین کشورهای جهان در راستای دفاع از حقوق بشر به شمار می رود اما متأسفانه همواره شاهد اقدام ها و رفتارهای ضد اسلامی در این کشور بوده ایم.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این بار گویا دولت آمریکا قصد دارد با برداشتن گامی مؤثر در مسیر مقابله با این گونه اقدام ها و رفتارهای ضد اسلامی، در زمینه دفاع از حقوق مسلمانان اقدامی مهم انجام داده باشد.

در یک تحول مهم برای جلوگیری از حوادث فزاینده اسلام هراسی در ایالات متحده آمریکا، لایحه ای در کنگره این کشور ارائه می شود که به جلوگیری از اقدامات اسلام هراسانه یا هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه مسلمانان کمک می کند.

“طاهر جاوید” یکی از رهبران ارشد حزب دموکرات آمریکا در مصاحبه ای با «نیشن» در اسلام آباد گفت: پیش نویس این لایحه آماده شده و در آینده نزدیک در مجلس نمایندگان ارائه خواهد شد.

“طاهر جاوید” که این هفته وارد اسلام آباد شد و با عمران خان نخست وزیر، و سایر وزیران دیدار کرد؛ و طی اظهاراتی گفت: “جو بایدن” قصد دارد به وعده هایی که در مبارزات انتخاباتی خود به مسلمانان داده بود عمل کند.

وی همچنین گفت: رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از ادای سوگند خود به کاخ سفید رفت و دستور ممنوعیت فرمان اجرایی “دونالد ترامپ” که جلوگیری از ورود مسلمانان به این کشور را صادر کرده بود، امضا کرد.

این رهبر ارشد حزب دموکراتیک آمریکا ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری “بایدن” مشکلات مسلمانان در این کشور اگرچه به طور کامل حل نمی شود اما به حداقل برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا