آسیااخبارجهانجهان اسلاملبنان

هشدار یونیسف نسبت به وخامت اوضاع لبنان

لبنان که روزی «عروس خاورمیانه» نام داشت، این روزها درگیر شدیدترین بحران اقتصادی خود طی دهه‌های گذشته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بحرانی که لباس عزا به تن عروس خاورمیانه کرده است.

عروس خاورمیانه، عروس همیشه بهار، پاریس خاورمیانه همه و همه القابی هستند که لبنان و بخصوص بیروت به داشتنشان افتخار می کرد. لقب‌هایی که در بدو ورود به بیروت آن‌ها را شایسته این شهر می دانستید اما این کشور پس از کشمکش‌های سیاسی مختلف و مخصوصا انفجار بزرگ بیروت روزگار سختی را سپری می کنند.

در همین راستا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد، بحران اقتصادی شدید در لبنان به صورت تدریجی بر کودکان تاثیر گذاشته و باعث گرسنگی و وخامت اوضاع بهداشتی و سلامتی شده است.

یوکی موکو، نماینده یونیسف در لبنان در جریان کنفرانس مطبوعاتی در بیروت خاطر نشان کرد، تعداد کودکانی که از گرسنگی رنج می‌برند و مجبور به کار کردن برای کمک به خانواده‌شان هستند و کسانی که بدون مراقبت‌های پزشکی رها شده‌اند، افزایش یافته است.

وی افزود: در مقابله با تورم شدید، افزایش فقر و کمبود شغل، از هر ۱۰ خانواده، هفت خانواده مجبور به خرید مواد غذایی از طریق انباشت قبوض و فاکتورهای ‌پرداخت نشده یا نسیه هستند.

او ادامه داد: حدود ۳۴ ٪ از کودکان بدون مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز رها شده‌اند، علاوه بر آن افزایش قابل توجه قیمت داروها باعث شده است که بسیاری از خانواده‌ها نتوانند از عهده هزینه‌های بهداشتی و سلامتی مناسب برای فرزندان خود برآیند.

در شانزدهم نوامبر دولت لبنان یارانه چندین نوع دارو از جمله داروهای بیماری‌های مزمن مانند قلب و فشار خون را لغو کرد.

نماینده یونیسف در سازمان ملل همچنین اظهار داشت، براساس آمارهای اخیر، از هر ۱۰ لبنانی هشت تن در فقر زندگی می‌کنند و ۳۴ ٪ با فقر شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

از دو سال پیش لبنان با بدترین بحران اقتصادی در طول تاریخ خود رو به رو است.

حال باید دید در آینده سیاستمداران این کشور با یک دیگر به توافق می رسند و دست بیگانه را از کشور خود کوتاه می کنند یا عروس داغ دیده خاورمیانه با دامادی دیگر بر سر سفره عقد می نشیند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا