اخباراروپاجهانجهان اسلام

کشیدن صلیب بر روی دیوارهای مساجد در فرانسه

مساجد فرانسه در میانه خرابکاری ها و اقدامات ناشی از نفرت اسلام هراسانه رادیکال ها که روز به روز تعداد آنها بیشتر می شود، هدف قرار گرفته اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا خبرگزاری های فرانسوی گزارش دادند: دو مسجد در بزانسون در طول هفته گذشته هدف حمله قرار گرفته اند.

مهاجمان از رنگ قرمز برای کشیدن صلیب های بر روی دیوارهای مساجد استفاده کردند.

این خبرگزاری گفته که مهاجمان ناشناس برخی خودروهای پارک شده در نزدیکی مساجد را نیز هدف قرار دادند.

طاهر بلحاجی، سخنگوی مسجد سنت کلود، این اقدامات اسلام هراسانه را محکوم کرده و گفته که این اقدامات باعث نگرانی جامعه مسلمانان می شود.

وی افزود: ما در حال حاضر از طریق برخی رسانه ها و برخی سیاستمداران که درباره دین ما بحث می کنند، هر چیزی درباره اسلام می شنویم و شاهد هستیم که آنها ترس را در جامعه مسلمانان تزریق می کنند.

چندین مسجد در هفته ها و ماه های اخیر شاهد اقدامات اسلام هراسانه مشابه بوده اند.

سال ها از ظهور پدیده اسلام هراسی در جهان به ویژه در برخی کشورهای غربی می گذرد و ایجاد ترس از اسلام و مسلمانان به ویژه بعد از حملات 11 سپتامبر به واسطه سیاست هایی که غرب در پیش گرفت به شدت افزایش پیدا کرد.

به گفته تحلیلگران اگرچه مقابله با افراط گرایی در همه جای دنیا نیازمند تصمیم های جدی و قاطعانه است اما تلاش برای ریشه کن کردن افراط گرایی حتی اگر از سوی عده معدودی باشد که نام اسلام را خدشه دار کرده اند نباید با اسلام هراسی و مسجد هراسی اشتباه گرفته شود.

مسلمانان در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در حال پس دادن تاوان اقدامات سخت ضد تروریستی در این کشورها هستند که در حقیقت نه مقابله با تروریسم بلکه ترویج بیشتر اسلام هراسی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا