آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقهيئت ها و شعائر حسينى

پایان فعالیت موکب اهالی کربلا در حرم امام رضا علیه السلام

موکب اهالی کربلا که به مناسبت شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران سفر کرده بود، روز گذشته فعالیت خود را در حرم مطهر امام رضا علیه السلام به پایان رساند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حاج “ریاض نعمة سلمان” رئیس بخش شعائر و موکب‌های آستان حسینی در این باره گفت: موکب کربلایی‌ها نزد حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مناسبت شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها عزاداری و همچنین برای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز مرثیه‌خوانی کردند.

وی افزود: موکب اهالی کربلا از یکی از خیابان‌های نزدیک حرم مطهر امام رضا علیه السلام مراسم خود را آغاز کرده و با برافراشتن پرچم‌های عزا و برگزاری مراسم نوحه‌خوانی، مراسم خود را در صحن مطهر رضوی به پایان رساندند.

رئیس بخش موکب‌ها و شعائر آستان حسینی در پایان این مراسم از مسئولان و خدام حرم مطهر امام رضا علیه السلام برای ارائه تسهیلات لازم جهت اجرای این برنامه‌ها تشکر و قدردانی کرد و هدیه متبرکی شامل پرچم متبرک مرقد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را به آنان اهدا کرد.

گفتنی است این موکب از زمان آغاز برنامه‌های خود در ایران، علاوه بر اجرای مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، یک مجلس عزاداری نیز در حسینیه بیت‌العباس علیه السلام در شهر مقدس قم، که از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله است، برگزار کرد و در مشهد مقدس نیز دو مجلس عزاداری در حسینیه کربلایی‌ها و همچنین یک مراسم دیگر نیز در مرقد مطهر امامزاده سیدیحیی بن زید بن علی بن الحسین علیه السلام در نزدیکی شهر مقدس مشهد برگزار نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا