آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

دو انفجار غرب کابل را لرزاند؛ شیعیان بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفتند

پایتخت افغانستان عصر روز گذشته (چهارشنبه) با وقوع دو انفجار لرزید.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ یکی از این انفجارها در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل رخ داد. در این انفجارها، تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند.

مقامات سنی های تندروی طالبان و مردم محلی اعلام کردند، دو انفجار روز چهارشنبه در کابل پایتخت افغانستان رخ داد که بر اثر آن، حداقل یک نفر کشته و دست کم شش نفر از جمله سه زن زخمی شدند.

“قاری سید خوستی” سخنگوی طالبان در توییتی اعلام کرد که در انفجار یک ماشین بمب‌گذاری شده در دشت برچی، منطقه شیعه‌نشین در غرب کابل، یک غیرنظامی کشته و شش زخمی بر جای گذاشت.

آمار تلفات تائید نشده و یک مقام طالبان که نخواست نامش فاش شود، گفت که هفت نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند.

ساکنان محلی گفتند که انفجار دوم نیز در نزدیکی منطقه کرته ۳ گزارش شده است. یک مقام طالبان گفت که نیروهای امنیتی هنوز در حال جمع‌ آوری اطلاعات هستند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک خودرو در اثر شعله‌های آتش تخریب شده است.

این دو انفجار در پی مجموعه‌ای از انفجارها در کابل طی روزهای اخیر رخ داد که مناطق شیعه‌نشین در غرب شهر چندین بار هدف قرار گرفتند.

هنوز هیچ فرد یا گروه مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته، اما پیش از این، سنی‌های تندروی داعش مسئولیت چندین حمله به اهداف شیعی از جمله مساجد را بر عهده گرفتند.

“محمد نبی” از ساکنان منطقه دشتی برچی، در این باره گفت: به نظر می‌رسد انفجار دوم نیز تلفات جانی در پی داشته است، اما هنوز جزئیات در دست نیست.

این برای دومین بار طی کمتر از یک هفته اخیر است که محله شیعه‌نشین دشت برچی هدف حمله‌ای این‌چنینی قرار می‌گیرد.

روز شنبه گذشته در انفجاری مشابه، یک خبرنگار کشته شد و چهار نفر مجروح شدند. گروه داعش مسئولیت انفجار روز شنبه را برعهده گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا