آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

زمان آغاز سفر زمینی از ایران به عتبات عالیات مشخص نیست

با توجه به بالا بودن هزینه‌‎های بلیت پرواز به شهر مقدس نجف و بغداد، همچنان اعزام زائران به عتبات در بسیاری از استان‌های ایران آغاز نشده و بسیاری نیز همچنان در انتظار بازگشایی مرزها و ازسرگیری سفر زمینی به عتبات هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ثبت‌نام از زائران عتبات انجام شده و قرار بود کاروان‌های سازمان حج و زیارت هم در هفته جاری به عتبات مشرف شوند، اما تاکنون جز در سه استان که هفته گذشته اعزام داشتند، سایر زائران در بلاتکلیفی هستند و هیچ اعزامی صورت نگرفته است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ ٪ مسافر در پروازها افزایش یافته بود، ابراز امیدواری کرده که با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

البته شنیده‌ها حاکی است که جلساتی برای کاهش هزینه‌های بلیت پروازها برگزار شده و شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند که با توجه به شرایط عادی و پذیرش ۱۰۰ ٪ برای پروازها، هزینه‌ها را نیز تعدیل کنند. با این اقدام هزینه پروازها تا شهر مقدس نجف یا بغداد هم کاهش می‌یابد و بطور حتم این امر کاهش هزینه سفر عتبات را نیز در پی دارد.

موضوع زمان آغاز سفر زمینی از ایران به عتبات عالیات مشخص نیست و این مساله در هاله ای از ابهام به سر می برد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا