آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

ابراز نگرانی سازمان دیدبان حقوق بشر از افزایش حملات علیه شیعیان افغانستان

حدود سه ماه از به قدرت رسیدن سنی های تندروی طالبان در افغانستان می گذرد اما همچنان تهدیدهای فراوانی مردم این کشور، بخصوص پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را تهدید می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از جمله اصلی ترین تهدیدهایی که شیعیان افغانستان را تهدید می کند، سنی های تندروی داعش هستند که تاکنون چندین مسجد و منطقه متعلق به شیعیان را مورد حمله دادند.

سازمان دیدبان حقوق بشر از افزایش حملات سنی های تندروی داعش علیه شیعیان افغانستان ابراز نگرانی کرد.

رسانه‌های جمعی افغانستان در همین راستا به نقل از «کینیت روث» مدیر اجرایی سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر اعلام کردند: اکنون که طالبان متعهد شده از شیعیان افغانستان محافظت کند، داعش شیعیان افغانستان را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست طالبان چگونه می‌خواهند از حملات داعش بر شیعیان افغانستان جلوگیری کند، این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان، حملات تروریستی داعش در افغانستان به ویژه در مساجد و تجمعات شیعیان افزایش یافته است.

در تازه‌ترین انفجار که مسئولیت آن را داعش برعهده گرفت، دستکم سه نفر بر اثر انفجار در یک دستگاه خودروی وَن در غرب شهر کابل جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر در دو حمله جداگانه به مراسم نماز جمعه شیعیان در شهر‌های قندهار و قندوز افغانستان در دو ماه اخیر، حدود ۲۰۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، مسئولیت هر دو حمله تروریستی را داعش بر عهده گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید تا چه زمان سنی های تندروی طالبان در خلاف ادعاهای دروغین و واهی خود مبنی بر تامین امنیت برای همه شهروندان افغان، در برابر عملیات های تروریستی داعش علیه شیعیان سکوت می کند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا